וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לארדואן: "עשה הכול על מנת להגן על חופש העיתונות והדעה"

קנצלרית גרמניה הגיעה לאנקרה, לראשונה מאז ניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי, והבהירה לעמיתה הטורקי: "אופוזיציה היא חלק מדמוקרטיה". ארדואן הגן על השינויים החוקתיים שהוא מקדם: "מערכת המשפט תשמור על כוחה גם תחת המערכת החדשה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הפצירה היום (חמישי) בנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לשמור על חופש העיתונות והדעה במדינתו, במהלך פגישה רשמית בין שני המנהיגים באנקרה. "עם ההפיכה, ראינו כיצד העם הטורקי יצא למען דמוקרטיה ולמען שלטון החוק", אמרה מרקל. "במהלך טלטלה פוליטית כה עמוקה, יש לעשות הכול על מנת להמשיך את ההגנה על הפרדת הרשויות, ומעל לכול על חופש הדעה והגיוון בחברה".

בביקור הראשון של המנהיגה הגרמנית בטורקיה מאז ניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי האחרון, השניים שוחחו גם לגבי הלחימה בסוריה ובעיראק. לדברי ארדואן, שתי המנהיגות החברות בברית נאט"ו הסכימו על הצורך להגביר את שיתוף הפעולה במאבק בטרור. היחסים בין שתי המדינות התערערו בעקבות תגובתה הקשוחה של המדינה הטורקית לניסיון ההפיכה, כמו גם יחסיה של ברלין עם גורמים עוינים, לראיית אנקרה, כמו ארגונים כורדיים.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: נפתח משפטם של 270 חשודים בתכנון ההפיכה; גולן נשפט בהיעדרו
למרות הטיהורים: בריטניה תמכור לטורקיה מטוסי קרב במאה מיליון ליש"ט
העליון ביוון דחה הסגרת עריקים טורקים - ואנקרה זועמת

אנגלה מרקל ורג'פ טייפ ארדואן, אנקרה, 2 בפברואר 2017. רויטרס
"ביטול הפרדת הרשויות הוא מחוץ לשאלה". מרקל וארדואן, היום/רויטרס

"אופוזיציה היא חלק מדמוקרטיה", הבהירה מרקל בדבריה, מבלי להתייחס באופן מפורש לשינוי החוקה שמבקש הנשיא הטורקי להביא למשאל עם בחודש אפריל הקרוב, שיגביר את סמכויותיו באופן נרחב. ארדואן התייחס לכך בדבריו, ואמר כי הוא מקווה שהפרלמנט ייתן את האישורים האחרונים לקיום משאל העם ביומיים הקרובים.

הנשיא הגן על החוקה החדשה שאותה הוא מקדם, והבהיר: "ביטול הפרדת הרשויות הוא מחוץ לשאלה". לטענתו, "זה נותן לרשות המבצעת הזדמנות גדולה יותר לעבוד באופן יעיל. מערכת המשפט תשמור על כוחה ותפעל כרגיל, גם תחת המערכת החדשה".

במקביל, ארדואן אמר כי הרשויות הטורקיות יעבירו מידע לברלין בנוגע לכ-40 אנשי צבא בכירים ביקשו מקלט בגרמניה, לאחר ניסיון ההפיכה. בהתייחסות לתומכי יריבו איש הדת הגולה פתהוללה גולן, הוסיף הנשיא: "אם הגולניסטים שמעורבים בהפיכה נמלטים לגרמניה, משרד המשפטים עשוי להעביר מידע ומסמכים", שיאפשרו את הסגרתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אנגלה מרקל ורג'פ טייפ ארדואן, אנקרה, 2 בפברואר 2017. רויטרס
ארדואן ידרוש להסגיר את בכירי הצבא שערקו. פגישת המנהיגים, היום באנקרה/רויטרס

משרד ההגנה הטורקי הבהיר לברלין בחודשים האחרונים כי מתן מקלט מדיני לעריקים עלול לפגוע ביחסים בין שתי המדינות, שספגו מכה קשה כבר לפני כשנתיים ובשנה שעברה סביב משבר הפליטים באירופה. הרשויות בגרמניה הבהירו כי יבחנו את הבקשות באופן פרטני, בהתאם להליך הנהוג בבחינת בקשות מקלט.

יותר ממאה אלף בני אדם פוטרו, הודחו או הושעו מתפקידים במשטרה, בצבא, בשירות הציבורי או במגזר הפרטי בחשד לתמיכה בגולן, מאז ניסיון ההפיכה ב-15 ביולי. כ-40 נעצרו וממתינים למשפטם. גרמניה הביעה ביקורת חריפה על הצעדים של ממשלת טורקיה, אולם זו טוענת כי צעדים אלה נחוצים על מנת "להגן על הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully