וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נפתח משפטם של 270 חשודים בתכנון ההפיכה; גולן נשפט בהיעדרו

המשפט הגדול ביותר שנערך במדינה מאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי נפתח באולם מיוחד שהוקם בעיר איזמיר. בין החשודים שנגדם יוגש כתב אישום גם מי שנחשב למתכנן ההפיכה, ושוהה בארצות הברית שטרם הסכימה להסגירו

צילום: רויטרס

(ארדואן אומר כי על העולם לנקוט צעדים נגד גולן, ספטמבר האחרון)

המשפט הגדול ביותר של חשודים במעורבות בניסיון ההפיכה שאירע בטורקיה ביולי האחרון נפתח היום (שני) בעיר איזמיר שבמערב במדינה, ובמסגרתו מועמדים לדין 270 איש, ובהם איש הדת הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשימה אנקרה בתכנון ההפיכה הכושלת. ארצות הברית טרם נענתה לבקשתה של טורקיה להסגיר לידיה את גולן, ועל כן הוא נשפט בהיעדרו.

טורקיה שבה וביקשה מארצות הברית להסגיר לידיה את גולן, השוהה בפנסילבניה מאז 1999, אך ממשל אובמה התעקש כי יש לנקוט בהליך חוקי איטי ומסודר כדי לבדוק אם ישנה עילה להסגרה. כעת מקווה אנקרה שהממשל החדש ייענה לדרישותיה, ועל פי דיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו", משרד המשפטים הטורקי שלח היום ראיות חדשות לוושינגטון, ובהן כתב האישום המוגש נגדו באיזמיר.

גולן כבר נשפט בהיעדרו בינואר של השנה שעברה בגין הפצת ידיעות על מעורבותו של מקורבי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בשחיתות. כעת כתב האישום מייחס לו את תכנון ההפיכה, ועל פי דיווחים במדינה הוא כולל הצהרות של עד ראיה לפיהן התכניות להפיכה היו צריכות לעבור את אישורו. אנקרה אף טוענת שתנועתו של גולן היא ארגון טרור, למרות שהתנועה מצהירה כי מדובר בארגון המקדם אסלאם מתון ואינו דוגל באלימות.

עוד כתבות מהעולם:
לראשונה מאז כניסת טראמפ לתפקיד: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי"
הטבח במסגד בקנדה: אחד החשודים התקשר למשטרה והסגיר את עצמו
עצומה המונית לביטול ביקור טראמפ בבריטניה: "יביך את המלכה"

המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
כתב האישום מייחס לו את תכנון ההפיכה. גולן/רויטרס

אולם מיוחד נבנה בבית המשפט באיזמיר כדי שיוכל להכיל את כלל 270 החשודים, העומדים בפני אישומים רבים, ובהם חבורת ב"ארגון טרור חמוש", ניסיון למנוע מהפרלמנט לבצע את עבודתו וניסיון להפר את הסדר החוקתי. כלל החשודים עשויים לעמוד בפני מאסר עולם, אם יורשעו.

מתוך החשודים, 152 שהו במעצר עד למשפט, ובהם אנשי צבא בכירים הכוללים את ראש מפקדת הים האגאי, ממדוה הקבלילן. בנוסף יעמוד בפני שופט מפקד לשעבר בכוחות נאט"ו, סאלי סביל. 43 אלף איש שנעצרו כחלק ממבצע רחב היקף לאחר ניסיון ההפיכה עדיין נמצאים במעצר וממתינים למשפטם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully