וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: ראש עיריית כפר סבא הוא הבכיר החשוד בעבירות שוחד

13.2.2017 / 19:40

יהודה בן חמו נעצר יחד עם שורת גורמים בכירים בעירייה, ומעצרו הוארך בשבעה ימים. הבכירים חשודים, בין היתר, בעבירות שוחד, גניבה והלבנת הון. במרכז החקירה: היתרי בנייה שניתנו לכאורה בניגוד לחוק

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שני) בחשד לעבירות שחיתות - כך הותר הערב לפרסום. בן חמו נעצר יחד עם שורת גורמים בכירים בעירייה במהלך פשיטה של המשטרה הבוקר, ובית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשבעה ימים. "לדאבון הלב, פעם נוספת מובא ראש עירייה נוסף לבית המשפט בחשד לשוחד ומרמה", קרא השופט עמית מיכלס.

בין העבירות המיוחסות לראש העירייה ולעצורים הנוספים, שקשורים לתחום הנדל"ן והבנייה, הן קבלת שוחד, מתן שוחד, גניבה, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. במרכז החקירה שורה של עסקאות במעורבות העירייה, שבהן, על פי החשד, ניתנו אישורים מוגדלים בניגוד לחוק בתחום היתרי הבנייה. מעצרם של חמשת החשודים הנוספים הוארך עד ליום חמישי הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה על פרשת השחיתות בעיריית צפת: "מערכת יחסים של שוחד"
פרסום ראשון: הרב ברלנד ייצא מהכלא לטיפול רפואי - לשבוע לפחות
ליברמן: "גם אם יהיה כתב אישום - נתניהו לא צריך להתפטר"

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, 13 בפברואר 2017. הארץ, דודו בכר
"התפוצצות הפרשה היתה רק עניין של זמן". בן חמו בבית המשפט, היום/דודו בכר, הארץ

הפשיטה על בניין העירייה בוצעה בתום חקירה סמויה שהחלה בשנת 2015 ולוותה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה. לאחר ביסוס החשדות, הוחלט בימים האחרונים להפוך את החקירה לגלויה. במסגרת הפעילות הבוקר ביצעה המשטרה חיפושים בבתי החשודים, במשרדיהם ובזירות הרלוונטיות לחקירה, לצד בניין העירייה.

בין חומרי החקירה שהוצגו, צוין כי עוזרו של חמו גנב וקיבל טובות הנאה לכאורה לעצמו כמו גם בהוראת ראש העירייה באופן שיטתי ובסכום משמעותי. כמו כן, חוקרי המשטרה הוסיפו כי בן חמו קיבל לכאורה שוחד בתלושי קנייה בסך אלפי שקלים מאחד מהקבלנים. כמו כן, הוצג לבית המשפט דוח חקירה מסווג, המבוסס על מידע מודיעיני.

נציג המשטרה בדיון הבהיר כי "מדובר בחשדות מאוד חמורים שהתגלו במהלך חקירה סמויה, שממצאיה מעלים חשדות לשחיתות ציבורית שהתבצעה באופן מובנה ושיטתי". לדבריו, "הדבר נעשה תוך ניצול המעמד של ראש עיריית כפר סבא, וראש העירייה היה מעורב בכך באופן ישיר". הוא הוסיף כי מסמכים רבים נתפסו במסגרת החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יובל לוי, יו"ר האופוזיציה בעירייה, אמר הבוקר כי "זהו יום עצוב ויום קשה לעיר כפר סבא, הלב שלי עם אותן משפחות שחוקרי המשטרה דפקו להם על הדלת וביקשו לעכב אותם לחקירה". לדבריו, "אף אחד לא אשם עד שלא תוכח אשמתו. יש אנשים שלצערם נקלעו לתוך הסיטואציה הקשה מתוך הגנה על מקום עבודתם, וכואב לי הלב על כל אותם אנשים".

יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, אמר כי "התפוצצות הפרשה היתה רק עניין של זמן". לדבריו, "הריקבון בעיריית כפר סבא תחת שלטונו של יהודה בן חמו זועק לשמיים".

הרסגור-הנדין הוסיף כי "בוועדת תכנון ובנייה התרחשו כמה דברים מוזרים מאוד בשנים האחרונות, עובדי עירייה נדרשו לקחת חלק בעניינים פוליטיים לטובת סיעת ראש העיר ועדויות רבות של בכירים לשעבר מצביעות על דפוס התנהלות פלילי". הוא סיכם: "כפר סבא הפסיקה להיות עיר של תושבים והפכה להיות עיר הקבלנים. הגיע הזמן לניקוי אורוות רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully