וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על פרשת השחיתות בעיריית צפת: "מערכת יחסים של שוחד"

9.2.2017 / 16:45

ראש העירייה אילן שוחט ועוזרו האישי גילי אדלר חשודים שסיפקו לקבלן רונן גנון הקלות בפרויקטים שתכנן. זאת לכאורה בתמורה לעשרות אלפי שקלים ולקבלת הנחות מספקי חומרי בניין עבור שיפוצים שערכו בבתיהם. מעצרו של ראש העיר הוארך בשלושה ימים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

(פשיטת המשטרה על עיריית צפת, ביום שני)

מעצרו של ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הוארך היום (חמישי) עד ליום ראשון הקרוב, 12 בפברואר, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והעלמת מס. בדיון בעניינו של שוחט בבית משפט השלום בחיפה חשף נציג המשטרה כי הוא חשוד בקבלת עשרות אלפי שקלים כשוחד מהקבלן רונן גנון, שנעצר אף הוא ביום שני השבוע ומעצרו הוארך עד למחר. עוזרו של שוחט, גילי אדלר, חשוד גם הוא כי קיבל שוחד מגנון ומעצרו הוארך עד ליום ראשון.

על פי חשד המשטרה, גנון סיפק בנוסף כשוחד גם "שווה כסף" לשוחט ולאדלר – כשהפנה אותם לספקי חומרי בניין עמם הוא עובד על מנת לרכוש בהנחה חומרים לשיפוץ שערכו כל אחד בביתו, כגון כיורים וחומרי בנייה. זאת, לטענת המשטרה, בתמורה למתן הקלות בפרויקטים שתכנן גנון.


עוד בוואלה! NEWS:
חסימות כבישים ועצורים: מאות חרדים מפגינים נגד הגיוס ברחבי הארץ
מבוכה לפרקליטות: בוטל החמור מבין שני אישומי האונס נגד קסטיאל
דאעש קיבל אחריות לירי לאילת: "המלחמה תגרום לרע ליהודים"

הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
"חשוד בקבלת הנחות והטבות ששווים כסף". שוחט/אדריאן הרבשטיין

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, רב-פקד זאב חכים, כי שוחט ואדלר "ניהלו מערכת יחסים המושתתת על שוחד" עם גנון. לדבריו, סיפק הקבלן לשניים "עשרות אלפי שקלים ויותר שהם קיבלו לבניית בתיהם החדשים", וכן "הנחות והטבות ששווים כסף". זאת לטענתו, כשהספקים אליהם הפנה אותם גנון הציעו להם סחורות במחיר הנמוך בעשרות אלפי שקלים ממחירם המקורי.

על פי החשד, שוחט אף קיבל הנחה נוספת על המחיר, בסך עשרת אלפים שקלים, לאחר התערבותו של גנון. "זו רק דוגמה אחת לאוסף החשדות שלנו וזו השיטה פחות או יותר", הוסיף רפ"ק חכים.

שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה ויחידת יהלום של מס הכנסה עצרו לחקירה שורה של בכירים בעירייה. מערכת וואלה! NEWS
המשטרה תפסה מסמכים ומחשבים בביתו של שוחט. הפשיטה על עיריית צפת, ביום שני/מערכת וואלה! NEWS

סנגורו של שוחט, עו"ד מוטי לזר, טען בדיון כי מרשו הוא "אדם נורמטיבי, הכלוא ומרוחק מכל בני משפחתו וקרוביו" ולא זכה לשינה במשך שלושת הימים האחרונים, מאז מעצרו. לדברי לזר, שוחט נעצר בחשד לעבירת שיבוש מהלכי משפט, אך עבירה זו לא הוטחה בו במהלך חקירתו במשטרה.

שוחט, אדלר וגנון נעצרו ביום שני השבוע במהלך פשיטה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בשיתוף יחידת יהלום של מס הכנסה על משרדי העירייה. במסגרת חקירת הפרשה, המכונה "פרשה 1431", נערכו גם פשיטות על מלון "המצודה" בעיר וכן על ביתו של שוחט, שם נתפסו מסמכים, מחשבים ומכשירי טלפון סלולריים.

חוקר יוצא מעיריית צפת בעקבות פשיטה משטרתית על המקום בחשד כי בכירים ביצעו עבירות שוחד ומרמה, 6 בפברואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
חוקרי מס הכנסה השתתפו אף הם בחקירה. שוטר נושא ארגז מסמכים ממשרדי עיריית צפת, ביום שני/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully