וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסיית "הלחם והדגים" נחנכה מחדש; ריבלין: "מחויבים לחופש הדת"

12.2.2017 / 20:50

שנה וחצי לאחר שהוצתה בפשע שנאה, נפתחה הכנסייה בתום עבודות שיקום, כשמשפטם של הנאשמים במעשה עדיין מתנהל. הנשיא: "השנאה לא יכולה לנצח. מאמינים בזכות לחופש דת משום שחווינו על בשרנו רדיפה דתית"

צילום: לע"מ

המתחם המשוקם של כנסיית "הלחם הדגים" בטבחה, סמוך לכנרת, נחנך הבוקר (ראשון) במעמד נשיא המדינה, כשנה וחצי לאחר הצתת אחד האתרים הקדושים לנצרות בישראל. משפטם של שני הנאשמים בפרשה, ינון ראובני ויהודה אסרף, נפתח כחודש לאחר ההצתה והוא עדיין מתנהל.

אחת מדלתות המבנה, שנבנה במאה החמישית לספירה, נותרה מפויחת כאות הנצחה לאירוע גם לאחר השיפוץ, שנזקיו נאמדו בכמיליון אירו. בכנסייה אמרו כי רשויות המדינה, שהגדירו את האירוע "פשע שנאה", העבירו פיצוי על סך של כ-370 אלף אירו, בנוסף לתרומות שונות הנאמדות בכ-900 אלף אירו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדלת המפויחת בכנסייה המשופצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא ראובן ריבלין אמר באירוע: "השנאה לא יכולה לנצח. חיינו כרוכים זה בזה, כולנו שווים בפני האל, ובפני החוק. מדינת ישראל מחויבת מחויבות עמוקה לחופש הדת ולחופש הפולחן לכל הדתות ועבור כל המאמינים. כולנו מאמינים בזכות לחופש דת משום שכעם חווינו על בשרנו רדיפה דתית. אנו מגינים על חופש הדת משום שאנו מדינה דמוקרטית המאמינה בזכות האדם לעבוד את אלוהים על פי אמונתו. זו תמציתה של מדינת ישראל". לצדו, נכחו באירוע גם שגריר גרמניה בישראל קלמנס פון גצה, ראש העדה הדרוזית השייח מואפק טריף והרב אלון גושן גוטשטיין, שנרתם לשיקום המקום.

על פי כתב האישום, שהוגש ביולי 2015, ראובני הצית את הכנסייה וריסס בזירה את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון", ציטוט המתייחס לביטול עבודה זרה. אסרף מואשם בסיוע לפשע, משום שנתן לכאורה לראובני את מכוניתו לצורך ביצוע המעשה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם. שלושה צעירים נוספים בחשד למעורבות בפרשה, אך לא הוגש נגדם כתב אישום.

עוד באותו נושא

למה שב"ס שם דווקא את שני האסירים הביטחוניים היהודים באותו תא?

לכתבה המלאה
ינון ראובני ויהודה אסרף אלעד, נאשמים בהצתה של כנסיית הלחם והדגים, בימ"ש השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
ראובני ופרקליטו איתמר בן גביר בבית המשפט/ערן גילווארג
חשד להצתה בצפון הכינרת: דליקה פרצה בכנסיית הלחם והדגים שליד כפר נחום, יוני 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון,
הכנסייה לאחר ההצתה ביוני 2015/כיבוי והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully