וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שב"ס שם דווקא את שני האסירים הביטחוניים היהודים באותו תא?

26.1.2017 / 14:29

ינון ראובני, הנאשם בהצתת כנסיית "הלחם והדגים", הגיש עתירה דחופה לאחר ששב"ס החליט להעבירו מכלא בדרום לצפון. לוואלה! NEWS נודע כי בשב"ס מתכננים להעביר יחד איתו את שותפו לתא שחיבר מסמך המדריך יהודים כיצד לבצע פעולות טרור

צילום מסך

(בווידאו: שני צעירים הואשמו בהצתת כנסיית "הלחם והדגים", יולי 2015)

מאז הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015 פחתו אירועי "תג מחיר" וטרור יהודי באופן ניכר, בין היתר משום שפעילי ימין קיצוני רבים הורחקו משטחי יהודה ושומרון או שהם נתונים במעצר. אחד העצורים, ינון ראובני הגיש בימים האחרונים עתירה דחופה לאחר ששירות בתי הסוהר (שב"ס) החליט להעבירו מכלא אשל בדרום לכלא שיטה שבצפון. לוואלה! NEWS נודע כי בשב"ס מתכננים להעביר יחד עם ראובני את שותפו לתא, גם הוא פעיל ימין קיצוני.

נגד ראובני הוגשו שני כתבי אישום בגין הצתות על רקע גזעני. אחד המקרים בהם הוא מואשם הוא הצתת כנסיית "הלחם והדגים" ליד הכנרת ביוני 2015. שותפו לתא הוא משה אורבך שחיבר את "מלכות הזדון", מסמך שבו הוא מדריך יהודים כיצד לבצע פעולות טרור. המסמך התגלה במהלך חקירת הצתת כנסיית "הלחם והדגים". לפני כשנה הוא הורשע במעשי המרדה, הסתה לאלימות והחזקת פרסום גזעני, ונגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי.

ינון ראובני נאשם  בהצתה של כנסיית הלחם והדגים סמוך לכנרת, יולי 2015. ערן גילווארג
נאשם בהצתות על רקע גזעני. ראובני בבית המשפט, ב-2015/ערן גילווארג

ראובני ואורבך נחשבים אסירים ביטחוניים והם שוהים באגף מבודד בכלא אשל. למרות ששניהם מחזיקים באידיאולוגיה זהה, הם שוהים יחד רוב שעות היממה, דבר המקשה על שיקומם.

בעתירה קובלת עורכת דינו של ראובני, סימה כוכב, על הכוונה להעבירו למעצר מרוחק ממקום מגורי משפחתו בנתיבות. לדבריה, הדבר יקשה על מבקריו. זו לא הפעם הראשונה בה עותר ראובני לבית המשפט בגין תנאי מעצרו. השנה הוא פנה כבר פעם בבקשה לאפשר לו ביקורים לצורך שידוכים ובית המשפט אישר לו זאת.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "שיבוץ אסירים בבתי הסוהר מתבצע בהתאם למאפייניהם של האסירים ובכפוף לחוות דעת מקצועיות של גורמי שב"ס". בנוגע לעתירה הדחופה נגד המעבר לכלא בצפון נמסר כי "תגובת שב"ס לעתירת האסיר תינתן כמקובל, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully