וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח הערבי שזוהה בטעות כמחבל בפ"ת התלונן במשטרה: "התנפלו עליי"

12.2.2017 / 18:13

מועאד עאמר, בן 33, הוכה בידי אזרחים שחשבו שהוא מעורב בפיגוע ביום חמישי ופצעו אותו באורח קל, על אף שלטענתו ניסה לעצור את המחבל. לאחר שפורסם כי המשטרה עדיין לא פתחה בחקירה, הגיש עאמר בעצמו תלונה על התקיפה

צילום מד"א, עריכה יוסי אלטר

תושב כפר קאסם מועאד עאמר, בן 33, שהוכה לאחר הפיגוע בפתח תקווה כאשר שאזרחים חשבו שהוא המחבל, הגיש היום (ראשון) תלונה למשטרה בעיר. לטענתו של עאמר, בזמן שהמחבל ירה וכולם ברחו הוא היחיד שניסה לעצור אותו, אך ההמון שהיה במקום זיהה אותו בשוגג כמחבל והחל להכות אותו. "אני צעקתי למחבל כדי שלא יירה. פתאום התחילו להתנפל עליי. אם לא השוטרים, הם לא היו מפסיקים", סיפר.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) ליווה את עאמר לתחנה. "הגשנו תלונה נגד אלו שביקשו להרוג אותו, רק כי הוא ערבי. עכשיו התירוץ על 'אי הגשת תלונה', כבר לא תקף, ואנו מצפים מהמשטרה לעשות את עבודתה, לחקור, לעצור ולהעמיד לדין את הפורעים", אמר. "אי מעשה במקרה הזה, משמעו אמירה ברורה, שבמדינת ישראל מותר לעשות לינץ' באזרחים, כל עוד הם ערבים. אני מתכוון ללוות את מועאד, עד שיעשה צדק עם מי שפגעו בו".

כמו כן, סיפר פריג' כי פנה היום לשר לביטחון הפנים גלעד ארגן "על מנת שיפעל להכנת דף הנחיות לאזרח הערבי, כיצד לפעול בשעת פיגוע. האם לגלות תושייה כמו מועאד? האם לברוח? מה מצופה ממנו לעשות כדי להגן על חייו מפני פורעים, דוגמת אלו שפגעו בו בפתח תקווה?".

עוד בוואלה! NEWS:
אישור פסיכיאטר - ויש פטור: השיטה החרדית נגד גיוס לצה"ל
בן 27 מתל אביב נעצר בחשד לביצוע מעשה סדום בילדה בת 4
פרסום ראשון: הרב ברלנד ייצא מהכלא לטיפול רפואי - לשבוע לפחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאמר מותקף בידי ההמון, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש פורסם כי יומיים לאחר הפיגוע בפתח תקווה, המשטרה עדיין לא פתחה בחקירת תקיפתו של עאמר. בחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בעת שהמחבל, צעיר בן 18 מכפר סמוך לשכם, נוטרל על ידי אזרחים במתפרה הסמוכה לשוק העירוני, זוהה בטעות מועאד עבדאללה עאמר, תושב כפר קאסם, כמעורב בפיגוע. לדברי גורם במשטרה, "בסרטון שפורסם לא נראה הצעיר הערבי מוכה, אלא רק נמלט".

עבדאללה, אביו של מועמד אמר היום כי "אם השוטרים לא היו בזירה היו גומרים על הבן שלי ורק בגלל שהוא ממוצא ערבי". לדבריו, כאב לו מאוד לשמוע שפצועי הפיגוע הגדירו את בנו כ"סייען למחבל". "הבן שלי רצה להגן ולהציל חיי אדם", אמר, וסיפר כי בנו עדיין מתאושש מהפציעות הקשות ומסתייע במקל הליכה.

ביום שישי האחרון סיפר עאמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הגיע לעיר לבקר את אמו בבית החולים בילינסון ובהמשך נסע אל השוק. "כשירדתי מהאוטובוס התחיל הירי", שחזר. לדבריו, זיהה קבוצה של כמה תושבים ערבים במקום וקרא אל עבר המחבל "אל תירה, אנחנו ערבים", אך הוא פתח באש בכל זאת. "צעקתי לאנשים באוטובוס לרדת", סיפר עאמר והוסיף כי קרא לילדים שהיו בקרבת מקום להיכנס אל חנות הצעצועים, "כדי שלא יפגעו מהירי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מועאד עאמר שהותקף על ידי המון שחשב כי הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בפתח תקווה בבית החולים, 9 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
עאמר בבית החולים/צילום מסך, טוויטר

"אנו מצפים ממשטרת ישראל לפעול להעמדתם לדין של הפורעים", אמר עוד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות. "זהו מהלך הכרחי כדי לשדר מסר של אפס סובלנות לאלימות על רקע לאומני. הימנעות מהעמדה לדין תיתן אור ירוק ללינץ' והיום יותר מתמיד, חשוב להיאבק באלימות הגזענית נגד יהודים וערבים. זה המסר שצריך לצאת גם מהנהגת המדינה".

בפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון נפצעו קל שני תושבי פתח תקווה, גבר ואישה כבני 50, מירי מכלי רכב. כמו כן, גבר כבן 40 נפצע קל מדקירה בפלג גופו העליון. כוחות של משטרת פתח תקווה השתלטו על המחבל ועצרו אותו, ובמהלך ההשתלטות נפגעה אישה נוספת כבת 30 מרסיסים ומצבה בינוני. שני תושבים נוספים נפצעו באורח קל מרסיסים

(עדכון ראשון: 12:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully