וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור פסיכיאטר - ויש פטור: השיטה החרדית נגד גיוס לצה"ל

12.2.2017 / 9:45

לאחר מעצרו של צעיר חרדי בהפרות סדר, נתפסו ברשותו מסמכים מפסיכיאטרים הפוטרים אותו משירות. חקירתו הובילה לחשיפתה של, על פי החשד, פעילות מאורגנת שבמסגרתה בתמורה לתשלום הצליחו צעירים חרדים לקבל מסמכים המעידים על בעיות נפשיות

צילום: מתי עמר, TPS וישראל קליין, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הפגנות חרדים על מעצר עריק ברחבי הארץ, בשבוע שעבר)

המשטרה חשפה פעילות מאורגנת ושיטתית לקבלת מסמכים רפואיים שבאמצעותם נמנעו צעירים חרדים מגיוס לצה"ל – כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. מחקירת המשטרה עולה כי שני עצורים, יחד עם חשודים נוספים שנחקרו במשטרה, גבו כסף ממועמדים חרדים לגיוס, תיאמו באמצעותו פגישה עבורו עם פסיכיאטר, ותדרכו אותו כיצד עליו לנהוג בפגישה.

החקירה החלה עם מעצרו של צעיר חרדי, תושב ירושלים בן 25, שנעצר במסגרת הפרות סדר מול לשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים לפני כחודש. במהלך חקירתו ובחיפוש שבוצע נתפסו ברשותו מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים פסיכיאטרים שתכנן, על פי החשד, להציגם בפני גורמי הצבא ובאמצעותם לקבל פטור משירות צבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: הרב ברלנד ייצא מהכלא לטיפול רפואי - לשבוע לפחות
ציוני בגרות נמוכים? בקרוב לא תוכלו ללמוד משפטים - גם לא במכללות
מזג אוויר חורפי: הצפות בקריות, קרח הצטבר על כביש החוף

גיוס חרדים, יעקב פרי, בונים קואליציה, מערכת וואלה!. מערכת וואלה!
"החשודים הם סוג של מאכרים". צעירים חרדים בלשכת הגיוס בתל השומר/מערכת וואלה!

עם התקדמות החקירה אותר חשוד נוסף, תושב ירושלים כבן 57, שבחיפוש שבוצע בביתו נתפסו יותר ממאה אלף שקלים במזמן שהוחבאו בארונות הבית וסודרו בחבילות. על כל חבילה נרשם שם, ופרטיו של אדם אחר. החוקרים מאמינים כי באמצעות הכסף הצליחו צעירים חרדים לקבל מסמכים המעידים על בעיות נפשיות שבהן הם לוקים כביכול.

"מדובר בחקירה מורכבת שבמרכזה חשד לביצוע עבירות של זיוף ושימוש במסמכים מזויפים. החשודים הם סוג של 'מאכרים', שהיו עובדים במגזר החרדי ואיתרו את חייבי הגיוס במגזר, לקחו אותם לפסיכיאטרים ותמורת 500 עד 800 שקלים הוציאו להם את האישורים", אמר סגן-ניצב דורון בנאמו, קצין אגף חקירות במרחב ציון. "הם חשודים בעבירות חמורות, בהן קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במרמה". במסגרת החקירה, שלוותה על ידי הפרקליטות מראשיתה, נגבתה גם עדותם של כמה פסיכיאטרים. מעצרם של שני החשודים הוארך כמה פעמים ובסיום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים על ידי בית המשפט.

הפגנה של חרדים נגד גיוס לצה"ל בצומת בר אילן בירושלים, 9 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
הפגנות חרדים בירושלים נגד גיוס, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully