וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו הורגים אותו": המשטרה לא חוקרת את תקיפת האזרח שזוהה כמחבל בפ"ת

12.2.2017 / 0:01

בעוד אזרחים נטרלו את המחבל בפיגוע בפתח תקווה, אחרים התנפלו על עובר אורח שאושפז לאחר ששוטרי מג"ב סייעו לו. ח"כ פריג': "אני מגנה את הפיגוע - מישהו גינה את הלינץ'?". המשטרה: לא הוגשה תלונה מצד המותקף

צילום מד"א, עריכה יוסי אלטר

יומיים לאחר הפיגוע בפתח תקווה, המשטרה עדיין לא פתחה בחקירת תקיפת האזרח הערבי שהוכה על ידי עוברי אורח שחשדו שהוא מחבל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. בחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בעת שהמחבל, צעיר בן 18 מכפר סמוך לשכם, נוטרל על ידי אזרחים במתפרה הסמוכה לשוק העירוני, זוהה בטעות מועאז עבדאללה עאמר, תושב כפר קאסם, כמעורב בפיגוע. "מחבל מניאק, בן זונה", קיללו עוברים ושבים את האזרח הערבי, שנפצע באורח קל.

"אנו מצפים ממשטרת ישראל לפעול להעמדתם לדין של הפורעים", אמר עוד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות. "זהו מהלך הכרחי כדי לשדר מסר של אפס סובלנות לאלימות על רקע לאומני. הימנעות מהעמדה לדין תיתן אור ירוק ללינץ' והיום יותר מתמיד, חשוב להיאבק באלימות הגזענית נגד יהודים וערבים. זה המסר שצריך לצאת גם מהנהגת המדינה".

עוד בנושא:
האזרח הערבי שהותקף בזירת הפיגוע: "אם לא השוטרים - היו יורים בי"
צה"ל פשט על בית המחבל מפתח תקווה: משפחתו תוחקרה ונשללו היתרים
המחבל מפתח תקווה כתב בפייסבוק: "פלסטין תהיה בית הקברות של החיילים"

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, ביום חמישי/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאמר מותקף על ידי ההמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) קרא שלשום לקדם את החקירה. "פניתי למפכ"ל המשטרה אלשיך", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "בדרישה לעצור, לחקור ולהעמיד לדין את מבצעי הלינץ' כלפי מועאז עבדאללה עאמר, שהותקף אחרי הפיגוע אתמול רק בשל היותו ערבי".

"'תהרגו אותו', קראו עשרות פורעים נגד שכני מכפר קאסם, שכל חטאו היה היותו ערבי", הוסיף פריג'. "עאמר מאושפז בבית חולים ולולא שוטרי מג"ב שהיו במקום, היו מבצעים בו לינץ' עד מוות. עשרות פורעים מצולמים, ואף אחד מהם לא נעצר, ואפילו לא עוכב, כי בישראל מותר לבצע לינץ' בערבים. מדובר באזרח חף מפשע שהותקף רק בשל חזותו. אני מגנה את הפיגוע בכל ליבי. האם מישהו בממשלה גינה את הלינץ'? לא ולא!", מחה חבר הכנסת. "מדובר בממשלה שמעודדת רצח של אזרחיה! האזרחות של ערבי ישראל אינה מגנה עליהם, מדובר עבור הממשלה במחבלים פוטנציאלים, אזרחים לשעת שלום ולשלווה בלבד".

במשטרה נמנעים מלחקור את האירוע וזאת בשל העובדה כי לא הוגשה תלונה בענין מצד המותקף. לדברי גורם במשטרה, "בסרטון שפורסם לא נראה הצעיר הערבי מוכה, אלא רק נמלט".

מועאד עאמר שהותקף על ידי המון שחשב כי הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בפתח תקווה בבית החולים, 9 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
עאמר בבית החולים, לאחר הפיגוע/צילום מסך, טוויטר
רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

בפיגוע נפצעו קל שני תושבי פתח תקווה, גבר ואישה כבני 50, מירי מכלי רכב. כמו כן, גבר כבן 40 נפצע קל מדקירה בפלג גופו העליון. כוחות של משטרת פתח תקווה השתלטו על המחבל ועצרו אותו, ובמהלך ההשתלטות נפגעה אישה נוספת כבת 30 מרסיסים ומצבה בינוני. שני תושבים נוספים נפצעו באורח קל מרסיסים.

עאמר, שזוהה בטעות כמחבל, סיפר שלשום לוואלה! NEWS כי הגיע לעיר לבקר את אמו בבית החולים בילינסון ובהמשך נסע אל השוק לחנות צעצועים שהוא מכיר. "כשירדתי מהאוטובוס התחיל הירי", שחזר. לדבריו, זיהה קבוצה של כמה תושבים ערבים במקום וקרא אל עבר המחבל "אל תירה, אנחנו ערבים", אך הוא פתח באש בכל זאת. "צעקתי לאנשים באוטובוס לרדת", סיפר עאמר והוסיף כי קרא לילדים שהיו בקרבת מקום להיכנס אל חנות הצעצועים, "כדי שלא ייפגעו מהירי".

(עדכון ראשון: 21:36)

זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, ביום חמישי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully