וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח הערבי שהותקף בזירת הפיגוע: "אם לא השוטרים - היו יורים בי"

שלומי גבאי

10.2.2017 / 13:45

מועאד עאמר, שהגיע לבקר את אמו בבית חולים ונקלע לזירת הירי בפתח תקווה, סיפר כי הציג לתוקפיו תעודת זהות כדי שיעזבו אותו. "צעקתי למחבל שלא ירה וקראתי לאנשים להסתתר", שחזר בשיחה עם וואלה! NEWS. "רוצה שהמשטרה תתפוס את מי שקרא לי מחבל"

צילום מד"א, עריכה יוסי אלטר

(תיעוד מזירת הפיגוע, אתמול)

"אני רציתי רק לעזור לאנשים ולא עשיתי משהו רע בחיים שלי", כך סיפר היום (שישי) בשיחה עם וואלה! NEWS מועאד עאמר, תושב כפר קאסם בן 33 שהותקף אתמול בזירת הירי בסמוך לשוק בפתח תקווה, לאחר שזוהה בטעות כמחבל.

עאמר סיפר כי הגיע לעיר לבקר את אמו בבית החולים בילינסון ובהמשך נסע אל השוק לחנות צעצועים שהוא מכיר. "כשירדתי מהאוטובוס התחיל הירי", שחזר. לדבריו, זיהה קבוצה של כמה תושבים ערבים במקום וקרא אל עבר המחבל "אל תירה, אנחנו ערבים", אך הוא פתח באש בכל זאת. "צעקתי לאנשים באוטובוס לרדת", סיפר עאמר והוסיף כי קרא לילדים שהיו בקרבת מקום להיכנס אל חנות הצעצועים, "כדי שלא יפגעו מהירי".

עוד בוואלה! NEWS:
משוחרר עסקת שליט שעלול להצית מחדש את הדרום
בפגישתו הראשונה עם טראמפ: יאיר נתניהו יצטרף לנסיעת רה"מ לארה"ב
לה פן: יהודים בצרפת יצטרכו לוותר על אזרחותם הישראלית

מועאד עאמר שהותקף על ידי המון שחשב כי הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בפתח תקווה בבית החולים, 9 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"חוץ מהפגיעה בראש הכל בסדר". עאמר בבית החולים, אתמול/צילום מסך, טוויטר

עאמר, נשוי ואב לארבעה, שוחרר להתאוששות בביתו לאחר שפונה אתמול מזירת הפיגוע עם חבלות קלות בראשו וברגליו לקבלת טיפול רפואי. "חוץ מהפגיעה בראש הכול בסדר", אמר אביו, "חייבים שיהיה שלום".

לדברי עאמר, בזמן שהזהיר את הנוכחים במקום מהמחבל שמע מישהו צועק לכיוונו "זה המחבל". הוא הוסיף כי שמע אדם נוסף קורא "לא, זה מי שעזר". בשלב זה התאספו כמה אנשים סביבו והחלו להכותו, בידיים ובמוט ברזל. "אם לא היו באים משטרה היו גם יורים בי ישר, הוצאתי תעודת זהות אבל הם לא הפסיקו". הוא אמר כי הוא כועס על תוקפיו. "ניסיתי כמה שיותר לעזור לאנשים שם ובסוף קיבלתי אני בראש. אני רוצה שהמשטרה תתפוס את מי שאמר שאני מחבל".

בפיגוע אתמול נפצעו שישה בני אדם באורח קל ושתי נשים לקו בחרדה. שניים מהפצועים, גבר ואישה תושבי פתח תקווה כבני 50, נפצעו מהירי בו פתח המחבל, סאדק נאסר אבו מאזן, בן 18 מאזור שכם. הלילה פשט כוח צה"ל על ביתו של אבו מאזן בכפר ביתא ושלל היתרי כניסה לישראל של כמה מבני משפחתו.

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
שישה בני אדם נפצעו באורח קל. שוטרים בזירת הפיגוע, אתמול/ראובן קסטרו
נאסר אבו מאזן המחבל שביצע פיגוע ירי בפתח תקווה ברחוב הירש. טוויטר, צילום מסך
היתרי עבודה בישראל נשללו מבני משפחתו. אבו מאזן/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully