וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מפתח תקווה כתב בפייסבוק: "פלסטין תהיה בית הקברות של החיילים"

פואד סלאמה ואור רביד

9.2.2017 / 20:40

על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל, שפצע שישה בני אדם באורח קל בפיגוע המשולב בפתח תקווה, הוא צעיר בן 18 מהכפר ביתא שבאזור שכם. בעבר הוא התייחס למות שוטרים פלסטינים בעימותים וכתב כי "מי שרצח אותם פעל בשיתוף פעולה עם ישראל". צפו בתיעוד המרדף אחרי המחבל

צלמים זמניים מורשים

המחבל שביצע את הפיגוע בפתח תקווה היום (חמישי) שבו נפצעו שישה בני אדם באורח קל הוא סאדק נאסר אבו מאזן, צעיר בן 18 מהכפר ביתא שבאזור שכם – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. אבו מאזן נלכד זמן קצר לאחר הפיגוע על ידי עוברי אורח שהצליחו להשתלט עליו אחרי שפתח במסע הירי, עד שנעצר על ידי כוחות המשטרה.

מעמוד הפייסבוק של אבו מאזן ניתן ללמוד כי הוא תומך פתח, אולם מרבית הפוסטים שהעלה עוסקים בהמתנה שלו לתוצאות מבחני הבגרות שלו. כך למשל כתב היום: "זאת השעה הכי ארוכה בחיים שלי", כשמתגובות חבריו ניתן ללמוד כי הוא המתין בציפייה לפרסום תוצאות בחינה שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
להילחם בפרטים הקטנים של הטרור: כיצד מנעו ממחבל שלישי להגיע לשרונה?
לאחר מטח הרקטות, באילת מנסים לחזור לשגרה: "מרגישים ביטחון"
ברקע חוק ההסדרה: אבו מאזן מאיים לבחון מחדש את התיאום עם ישראל

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
עוברי אורח השתלטו על המחבל. זירת הפיגוע ברחוב ברקוביץ' בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בשניים מהפוסטים שהעלה בשבועות האחרונים הוא הספיד שוטרים פלסטינים שנהרגו בעימותים מול אזרחים בשכם. "מי שרצח את השוטרים פעל בשיתוף פעולה עם ישראל ויש להעניש בעונש מוות את שכירי החרב האלה", כתב.

בשנה שעברה העלה פוסט עם תמונתו של יאסר ערפאת והוסיף כיתוב: "נזכור אותך בדמעות, העם הפלסטיני שלא יודע להיכנע יזכור אותך". בדצמבר 2013 כתב בפוסט שהעלה על חיילי צה"ל: "הם לא יודעים מה אנחנו מחביאים להם, פלסטין תהיה בית הקברות שלהם", כשהכיתוב מתנוסס על תמונת חיילים רעולי פנים.

בתיעוד מזירת הפיגוע נשמעים קולות ירי ועוברי אורח נמלטים בבהלה מהמקום. בסרטון, שצולם במצלמת רכב, נראים אזרחים אוחזים בכל הבא ליד ונסים על נפשם - בעוד חלק מנסים לתפוס את המחבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בפיגוע הירי והדקירה המשולב נפצעו שישה בני אדם באורח קל ועוד שתיים לקו בחרדה. שניים מהפצועים, גבר ואישה כבני 50, תושבי העיר, נפצעו מירי מכלי רכב חולף ברחוב הברון הירש, סמוך לשוק העירוני. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבית החולים בילינסון בעיר.

מעדויות שנאספו במשטרה נמסר כי המחבל פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, ומיד אחר כך החל לרוץ לכיוון רחוב ברקוביץ' הסמוך. הוא נכנס לחנות סמוכה, ותוך כדי מאבק עם עוברי אורח דקר את אחד מהם.

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור". שוטרים בחנות שאליה נכנס המחבל/ראובן קסטרו

בעל החנות, ליאון איטקין, סיפר כי המחבל ניסה לירות בנוכחים, אך נתקל במעצור בנשק. "עמדתי בחנות כשפתאום נכנס המחבל עם נשק. הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור", סיפר. לדבריו, בשלב הזה הוא זרק את הנשק ואחז במברג. אנשים ניסו להשתלט עליו והוא דקר את אחד מהם. "אני ברחתי מיד מהחנות", אמר.

ממשטרת מרחב השרון נמסר כי מדובר בפיגוע טרור, שבוצע על ידי חמוש בכלי ירי ובסכין. "המפגע נתפס, בעוד הנשק איתו ביצע הירי ברשותו", נמסר.

הנשיא ראובן ריבלין כתב הערב בדף הפייסבוק שלו כי "תושייתם ואומץ לבם של אזרחי ישראל מנעו שוב פיגוע כבד היום בפתח תקווה". לדבריו, "לצד כוחות הביטחון העושים לילות כימים כדי לאפשר לנו שגרת חיים, הערבות ההדדית בתוכנו היתה ותהיה חלק מסוד כוחנו. תפילה להחלמה מהירה שלוחה לפצועים".

(עדכון ראשון: 20:10)

נאסר אבו מאזן המחבל שביצע פיגוע ירי בפתח תקווה ברחוב הירש. טוויטר, צילום מסך
אבו מאזן, מתוך עמוד הפייסבוק שלו/צילום מסך, טוויטר
תיעוד של המחבל רץ ברחוב ליד שוק מונטיפיורי בפתח תקווה לאחר פיגוע הירי בעיר, 9 בפברואר 2017. אלי כהן, מערכת וואלה! NEWS
נלכד על ידי עוברי אורח. המחבל נמלט מהזירה/מערכת וואלה! NEWS, אלי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully