וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם הציע לציפי לבני תפקיד בכיר בארגון

12.2.2017 / 11:25

בסביבתה של ח"כ לבני אישרו כי אנטוניו גוטרש התקשר אליה בסוף השבוע ושוחח עמה בנושא. ההצעה הועלתה בצל סיכול מינויו של רה"מ הפלסטיני לשעבר סאלם פיאד לתפקיד בכיר באו"ם. אם לבני תקבל את ההצעה היא תהיה הישראלית הראשונה שתכהן בתפקיד

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: השרה רגב על הצעת התפקיד באו"ם ללבני - "שלא יווצר בטעות הרושם שרה"מ תומך במינוי", היום)

מזכ"ל האו"ם הנכנס אנטוניו גוטרש הציע לחברת הכנסת ושרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) לשמש אחת מתתי המזכ"ל. בסביבתה של לבני אישרו היום (ראשון) כי מזכ"ל האו"ם התקשר אליה במהלך סוף השבוע ושוחח עמה על אפשרות זו. אם לבני תקבל את ההצעה היא תהיה הישראלית הראשונה שתכהן בתפקיד.

הבוקר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי כי ההצעה ללבני הועלתה כחלק מעסקה הקשורה במינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד לתפקיד ראש משלחת האו"ם ללוב. לפי הדיווחים, במסגרת העסקה, ארצות הברית תחזור בה מסירובה למנות את פיאד לתפקיד, ובתמורה לבני תתמנה לתפקיד הבכיר.

בלשכתה של לבני הכחישו קיומו של דיל הקשור לפיאד ומסרו כי הציעו לח"כ את התפקיד בפעם הראשונה בביקור בניו יורק כבר לפני כשבועיים. לפני כמה ימים הודיע המזכ"ל כי ישנו תת-ייצוג לישראל וגורמים מעריכים כי חשוב לו למנות ישראלי ופלסטיני לתפקידים. בסביבתה של לבני הדגישו כי המינוי לתפקיד תת-מזכל האו"ם לא נעשה מטעם מדינות ולא מצריך אישור רשמי של ישראל ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת תפקידו של פיאד שמינויו הובא לאישור מועצת הביטחון. מינוי תת-מזכ"ל לא מובא לאישור המועצה.

לקריאה נוספת:
ארה"ב בלמה את מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לשליח האו"ם ללוב
ישראל נעדרה מהצבעה באו"ם נגד סוריה: "ארגון עוין"
השגרירה של טראמפ באו"ם: "תומכת לחלוטין בהעברת השגרירות לי-ם"

ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
אישרה את הדברים. לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

בישיבת ממשלה שנערכה היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למינויו האפשרי של פיאד. "הגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחס לישראל, אי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני", אמר. "הגיע הזמן שיתנו מעמד ומינויים גם לצד הישראלי, במידה והוא ימונה". בתגובה לדבריו, העירה שרת התרבות מירי רגב כי "אפשר להבין מזה שציפי לבני היא מינוי ראוי. לא בטוח שהיא המינוי המתאים", אולם, נתניהו לא השיב לדבריה.

פיאד כיהן בתפקיד ראש הממשלה הפלסטינית בין 2007 ל-2013. בליל שבת חסמה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, את מינויו פיאד, לתפקיד שליח האו"ם בלוב כשהצביעה נגדו. כדי לאשר את מינויו לתפקיד הבכיר נדרש קונצנזוס במועצת הביטחון, אולם ארצות הברית התנגדה למהלך ונימקה זאת בכך שהאו"ם אינו מכיר באופן רשמי בפלסטין כמדינה ועל כן היא מתנגדת למסר שיעביר מינוי שכזה.

בישראל בירכו על המהלך, בעוד שגרירי ארצות הברית בישראל לשעבר מתחו ביקורת עליו. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר: "הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו"ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות". הוא הוסיף: "מדובר בתחילתו של עידן חדש באו"ם שבו ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו"ם".

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר מרטין אינדיק כתב בטוויטר: "שלדון אדלסון וניקי היילי אכלו ארוחה יחד עם טראמפ ביום חמישי בערב. הניחוש שלי: שלדון הטיל וטו על מינוי סלאם פיאד לתפקיד באו"ם". שגריר לשעבר נוסף, דן שפירו, הגיב בציוץ בטוויטר לצעד בשתי מילים בלבד: "מטומטם להחריד".

(עדכון ראשון: 07:47)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד. AP
פיאד לצד אבו מאזן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully