וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נעדרה מהצבעה באו"ם נגד סוריה: "ארגון עוין"

8.2.2017 / 9:37

סגנית שר החוץ נתבקשה לספק הסבר להיעדרות מהדיון על הקמת מנגנון חקירה לפשעי מלחמה במדינה המשוסעת, ואמרה כי ההצבעה מרחיבה למעשה את סמכויות העצרת הכללית - דבר שעשוי לפגוע בעתיד במדינה. "הגוף תומך בכל החלטה אנטי-ישראלית", ציינה. ח"כ זנדברג: "צביעות"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(עשרות הרוגים בתקיפה אווירית בעיר אידליב שבסוריה המוחזקת בידי המורדים, אתמול)

ישראל החליטה להיעדר מההצבעה בעצרת האו"ם על הקמת מנגנון חקירה בינלאומי לפשעי מלחמה בסוריה בגלל שהארגון "עוין ואנטי-ישראלי" - כך עולה מתשובה רשמית של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לשאילתה שהוגשה לכנסת בנושא. לדברי חוטובלי, ישראל אמנם תומכת בצורך לחקור ולהעמיד לדין את האחראים לפשעי מלחמה במדינה המשוסעת, אך היא מתנגדת לאופן שבו אישור ההחלטה ירחיב את סמכויות העצרת הכללית של האו"ם – דבר שלטענתה עשוי לפגוע בעתיד בישראל.

ההצבעה על הצעת ההחלטה נערכה בעצרת הכללית בסוף דצמבר - יום לפני ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אז שלא לתמוך בהצעה, שנועדה לעקוף את הווטו הרוסי במועצת הביטחון שמונע כל החלטה בנושא הסורי. ההחלטה אמנם התקבלה ברוב גדול בעצרת הכללית, אך היעדרותה של ישראל עוררה מבוכה. זאת, לאור הפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" לפיו ההחלטה להיעדר התקבלה בלחץ רוסי כבד, בעוד שיממה לאחר מכן מוסקבה תמכה בהחלט 2334 במועצת הביטחון.

ישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
הורה לא לתמוך בהצעת ההחלטה על סוריה. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

בתחילת החודש שעבר פנתה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בשאילתה ישירה לשר החוץ נתניהו בנוגע להיעדרותה של ישראל מההצבעה וביקשה מידע לגבי הצבעות אחרות של ישראל הנוגעות למצב בסוריה. בתשובה שקיבלה בסוף החודש שעבר מחוטובלי בשמו של נתניהו הודתה סגנית השר ש"הייתה לנו התלבטות לא פשוטה", בשל התקדים שההחלטה ביקשה ליצור בהענקת סמכויות נרחבות לעצרת הכללית של האו"ם, שיאפשרו לה לקבל החלטות מדיניות ולא טכניות בלבד ועשויות לשחק בעתיד נגד האינטרס הישראלי.

"ישראל שותפה לדאגה של הקהילה הבינלאומית מהמשך מעשי הטבח בסוריה ותומכת כמובן בחקר פשעי המלחמה של משטר אסד ושל שותפיו – איראן והחיזבאללה", כתבה חוטובלי, והוסיפה שישראל השתתפה בכל ההצבעות שהתקיימו ביחס למצב בסוריה והתייצבה לצדן של המדינות שגינו את המשטר ודרשו העברת סיוע הומניטרי לאזרחי המדינה.

עם זאת, לטענתה, "כמו שאר המדינות החברות באו"ם, גם ישראל צריכה לשקול את הצבעתה ביחס לכל החלטה בהתחשב בניסוחה ובהשלכות האפשריות הן של ההחלטה והן של הצבעת ישראל על מעמדה המדיני. לצערנו מדובר בגוף בעל רוב אוטומטי עוין לישראל, התומך בכל החלטה אנטי-ישראלית ולכן אנו מתנגדים להרחבת סמכויותיו".

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"ישראל צריכה לשקול את הצבעתה תוך התחשבות בהשלכות". חוטובלי/נועם מושקוביץ

זנדברג אמרה לוואלה! NEWS כי תגובתה של חוטובלי היא "שיא הצביעות". "להטיל רפש באו"ם כדי לתרץ את ההיעדרות של ישראל בהצבעה על הקמת ועדת חקירה נגד פשעים נגד האנושות בסוריה, ובאותה נשימה להאשים את האו"ם שלא מטפל בסוריה אלא מגנה את ישראל זו צביעות", ציינה.

לדברי זנדברג, "מדינת ישראל חייבת לכולנו התנצלות על ההיעדרות מההצבעה המוסרית החשובה הזאת. באופן כללי כדאי שיפסיקו לזרוק בוץ לכל כיוון כדי להימלט מהצעדים ההרסניים של ממשלת ישראל כמו חוק ההסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully