וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס ברכה לוולנטיין בארה"ב: "האהבה שלי בוערת כמו 6,000 יהודים"

הכרטיס שהופץ במסיבה של תא סטודנטים לרגל יום האהבה באוניברסיטת מרכז מישיגן נשא את תמונתו של היטלר, ואת הכיתוב האנטישמי. נשיאת התא "רפובליקנים בקולג'": "לא מקבלים שימוש בביטויים כאלה, אנחנו לא המצאנו את הבדיחה"

הכרטיס עם תמונתו של היטלר שהופץ בקמפוס. אתר אוניברסיטת מישיגן, צילום מסך
הכרטיס שהופץ בקמפוס/צילום מסך, אתר אוניברסיטת מישיגן

סערה אנטישמית פרצה השבוע באוניברסיטת מרכז מישיגן בארצות הברית, בעקבות הפצת כרטיס ברכה ליום האהבה שנשא את תמונתו של אדולף היטלר ואת הכיתוב "האהבה שלי אליך בוערת כמו 6,000 יהודים". נשיא האוניברסיטה גינה את המעשה, וכינס ישיבת חירום בנוכחות משטרת הקמפוס והלשכה לשונות חברתית.

הכרטיס, שזהות היוצר שלו לא נחשפה, הופץ בפגישה של תא הסטודנטים "רפובליקנים בקולג'". לדברי אנשי התא, "במסיבת וולנטיין הכינו חברי התא שקיות מתנה, והכניסו מתנות לשקיות של חבריהם. לצערנו, כרטיס בלתי הולם הוכנס לשקיות ללא ידיעת החברים האחרים".

קמפוס אוניברסיטת מישיגן. אתר אוניברסיטת מישיגן, אתר רשמי
"אכזבה עמוקה". אוניברסיטת מרכז מישיגן/אתר רשמי, אתר אוניברסיטת מישיגן

ראשי התא התנצלו רשמית, והסבירו כי "התא אינו מקבל שימוש ברטוריקה כזאת או בביטויים אנטישמיים". נשיאת התא, מקנזי פלין, אמרה לעיתון הסטודנטים "Central Michigan Life" ש"המעשה לא היה הולם, אבל לא נוצר על ידי אנשי התא. זה לא היה אלתור, אלא הודפס מאתר ממים".

נשיא האוניברסיטה, ג'ורג' רוס, הביע "אכזבה עמוקה" מהמעשה, ואמר: "זה לא מי שאנחנו כקמפוס. שפה כואבת ופוגענית כזו, אף שהיא מוגנת על ידי התיקון הראשון לחוקה, בלתי מתקבלת על הדעת ואינה עומדת בקנה אחד עם הערכים ועם הסטנדרטים שלנו".

בעמוד הפייסבוק של אגודת הלל בקמפוס נכתב כי אנשיה "מודאגים ומאוכזבים עמוקות" מהאירוע, והובטח לעבוד עם הנהלת האוניברסיטה "כדי להבטיח שכל הסטודנטים היהודים ירגישו בטוחים בקמפוס, ושתקריות כאלה לא יישנו". ביום חמישי התקיימה צעדת מחאה בקמפוס נגד אנטישמיות, בנוכחות חברים בתא "רפובליקנים בקולג'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully