וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן טוענת: הודו מפתחת עיר גרעינית חשאית

10.2.2017 / 14:10

דובר מטעם משרד החוץ באסלאמאבד האשים את ניו דלהי בהקמת מתקן שבו לטענתו היא מפתח טילים בין-יבשתיים ומערכת יירוט טילים - מה שעלול להפר את המאזן האסטרטגי באזור. הודו מכחישה בנחרצות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פקיסטן טענה אתמול (חמישי) כי הודו מקימה "עיר גרעינית סודית" כדי לייצר פצצות מימן, לפתח טילים בין-יבשתיים ולאגור חומר בקיע – אולם בהודו מכחישים זאת בצורה גורפת. דובר מטעם משרד החוץ של פקיסטן העלה את הטענות הללו במהלך מסיבת עיתונאים בבירה אסלאמבאד, אולם לא הציג הוכחות לכך.

שתי מעצמות הגרעין השכנות נלחמו שתיים מתוך שלוש המלחמות ביניהן על השליטה במחוז קשמיר, שעליו שתיהן תובעות שליטה מלאה. המתיחות בין אסלאמבאד לניו דלהי החריפה לאחרונה בעקבות שורת תקריות קטלניות בקשמיר. בפקיסטן עוד טענו כי הודו מפתחת טיל בין-יבשתי ומערכת ליירוט טילים בין-יבשתיים, מה שעלול להפר את המאזן האסטרטגי באזור ומעבר לו. בנוסף לכך, הדובר אמר כי הודו מממנת מתקפות טרור בפקיסטן וציין כי אסלאמבאד הציגה לאחרונה בפני האו"ם מסמכים המגבים זאת.

במשרד החוץ של ניו דלהי הדגישו כי דבריו אינם מבוססים. "אלו האשמות חסרות-בסיס. העיר הגרעינית הסודית היא חלק מהדמיון של פקיסטן", מסר דובר מטעם המשרד. "הודו תמיד מילאה את התחייבויותיה הבינלאומיות".

פקיסטן הפכה רשמית למעצמה גרעינית ב-1998 אחרי סדרת ניסויים שהתקיימו בתגובה לניסויים דומים בהודו. הניסויים הראשונים בהודו נחשפו כבר בשנת 1974.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות חדשות מזויפות: פקיסטן איימה על ישראל במתקפה גרעינית
המתיחות גוברת: עשרה נוסעי אוטובוס נהרגו בהפגזה של הודו בפקיסטן

טיל המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני במצעד צבאי בבירת פקיסטן, מרץ 2016. AP
טיל המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני במצעד צבאי בפקיסטן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully