וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: עשרה נוסעי אוטובוס נהרגו בהפגזה של הודו בפקיסטן

23.11.2016 / 20:18

חילופי האש בין השכנות הגרעיניות סביב השליטה בקשמיר הובילו לאחת התקריות הקשות בשבועות האחרונים. עוד שני אזרחים ושלושה חיילים פקיסטנים נהרגו בהתקפות, שהגיעו לאחר שנמצאה גופה שהושחתה של חייל הודי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(חיילים הודים נהרגו בפשיטה של בדלנים בקשמיר, ספטמבר)

כוחות הודיים ירו היום (רביעי) על אוטובוס נוסעים פקיסטני בקשמיר והרגו עשרה אזרחים. זאת הייתה אחת התקריות הקטלניות ביותר שאירעו בשבועות האחרונים במחוז השנוי במחלוקת בהרי ההימלאיה, והגבירו את המתיחות בין השכנות הגרעיניות.

ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף כינה את ההפגזה "תוקפנות חסרת-אבחנה" וממשלתו זימנה נציג מהודו כדי למחות בפניו על התקרית. צבא פקיסטן מסר לצבא הודו דרך קו התקשורת כי הוא "שומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שנבחר". צבא פקיסטן מסר כי הוא כבר השיב באש לעבר עמדות הודיות והרג שבעה חיילים, אולם אין לכך אישור.

קשמיר מחולקת בין הודו לפקיסטן, ושתיהן דורשות שליטה מלאה על המחוז המוסלמי ברובו. שתיים משלוש המלחמות ביניהן סבבו סביב השליטה במקום, שנותר אחד ממוקדי הסכסוך הסבוכים ביותר בעולם. לפי המשטרה בפקיסטן, בהפצצה נפגעו גם שני כפרים לאורך קו ההפרדה בקשמיר, מה שהוביל למותם של עוד שני אזרחים. לפי הצבא, גם שלושה חיילים נהרגו בחילופי האש.

יום הקרבות מגיע לאחר שאתמול נמצאה גופה שהושחתה של חייל הודי בקשמיר. צבא הודו לא מסר אם החייל נהרג על ידי צבא פקיסטן או על ידי מורדים בקשמיר, שנאבקים בשלטון ההודי מאז 1989. "התגובה למעשה הפחדני הזה תהיה קשה", מסר אתמול קולונל רג'ש קליה, דובר מטעם צבא הודו.

פצוע מהפגזות צבא הודו בחלק הפקיסטני של קשמיר, 23 בנובמבר 2016. AP
פצוע מהפגזות הודו בקשמיר הפקיסטנית, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully