וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: התעשייה האווירית תשווק מל"ט לטווח ארוך להודו

9.2.2017 / 17:10

התעשייה תציג לראשונה בהודו את המל"ט "איתן". כושר הנשיאה של כלי הטיס צומצם מאחר שהמדינה לא חתומה על אמנת הפיקוח על מערכות לא מאוישות המסוגלות לשאת נשק להשמדה המונית

מל"ט הרון TP של התעשייה האווירית. התעשייה האווירית, אתר רשמי
ישווק מעתה גם בהודו. מל"ט ה"איתן"/אתר רשמי, התעשייה האווירית

התעשייה האווירית הודיעה היום (רביעי) כי תציג לראשונה את המל"ט לטווח ארוך מדגם HERON TP-XP, המכונה בחיל האוויר "איתן", בתערוכה אווירית שתתקיים החודש בבנגלור, הודו. המדינה אינה חתומה על אמנת משטר הפיקוח על טכנולוגיות טילים (MTCR), שמטרתה להיאבק בתפוצת מערכות לא מאוישות כמו טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, המסוגלות לשאת נשק להשמדה המונית. ולכן, התעשייה האווירית צמצמה את כושר הנשיאה של המל"ט מאלף ק"ג ל-450 ק"ג.

הדגם שיוצג הוא גרסת ייצוא מיוחדת של מל"ט ה-HERON TP, שנמצא בשירות בחיל האוויר מאז 2010. הוא מוגדר כלי טיס אסטרטגי רב-משימתי, המסוגל לשאת מספר רב של מטענים ומשולבות בו הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של התעשייה האווירית. סמנכ"ל התעשייה האווירית שאול שחר אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כושר הנשיאה של HERON TP בשירות צה"ל הוא אלף ק"ג".

בקיץ הודיעה הודו כי בכוונתה לחתום על אמנת ה-MTCR, אך עד כה לא ברור אם עשתה כן. ההחלטה של החברה לשווק את כלי הטיס במדינה נועדה לאפשר לה להתמודד בשוק הבינלאומי מול המוצרים של ארצות הברית ושל סין. "ההחלטה של התעשייה עומדת בנהלים הנוקשים מאוד של מדינת ישראל בתחום הייצוא", אמר הסמנכ"ל שאול שחר והוסיף: "זה בהחלט יסייע לנו להרחיב את השוק של המל"ט".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר מטח הרקטות, באילת מנסים לחזור לשגרה: "מרגישים ביטחון"
רחפנים, מצלמות נסתרות וכוונות לייזר: מאות מכשירים נתפסו בדרך לעזה
מהירים, קלים וחדשים יותר: צה"ל רכש אלפי כלי רכב צבאיים

מל"ט הרון TP של התעשייה האווירית. התעשייה האווירית, אתר רשמי
"ההחלטה עומדת בנהלים". מל"ט HERON TP/אתר רשמי, התעשייה האווירית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully