וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בריטניה: ניו זילנד תמחק להומוסקסואלים את הרישום הפלילי

9.2.2017 / 12:43

שרת המשפטים הכריזה על תכנית למחיקת העבירות שבהן הורשעו הומוסקסואלים במדינה בתקופה שבה מעשים אלה נחשבו לפשע. המדינה התנצלה על כך, אך הדגישה כי לא תעניק להם פיצויים. בשבוע שעבר הושלם הליך מתן החנינה להומואים בבריטניה

מצעד גאווה בניו זילנד, 2014. GettyImages
מצעד גאווה בניו זילנד/GettyImages

הומוסקסואלים בניו זילנד שהורשעו בשל נטייתם המינית לפני יותר משלושה עשורים, בתקופה שבה מעשים הומוסקסואליים נחשבו לפשע, יוכלו בקרוב למחוק את עבירה זו מהרישום הפלילי שלהם. שרת המשפטים במדינה איימי אדמס הכריזה היום (חמישי) תכנית למחיקת הרישומים הפליליים של מי שהורשע בעבירות של חוסר צניעות ומעשי סדום בגין מעשים הומוסקסואליים.

אדמס התנצלה בפני אלה שהורשעו אך ציינה כי הם לא יקבלו כל פיצוי מהמדינה. התכנית, שנתמכת בידי מחוקקים מרחבי הקשת הפוליטית בניו זילנד, צפויה להיות מאושרת בידי הפרלמנט. אדמס מעריכה כי לפחות אלף הומוסקסואלים יהיו זכאים למחיקת ההרשעות נגדם.

הומוסקסואליות הפכה לחוקית בניו זילנד ב-1986 ונישואים חד-מיניים ב-2013. יחסי מין בין שתי נשים מעולם לא נחשב לא חוקי במסגרת חוקי ניו זילנד. "אין ספק שהומוסקסואלים בניו זינד שהורשעו ותויגו כפושעים בשל פעילותם המינית סבלו קשות והופלו", אמרה אדמס לעיתונאים. "אנחנו מתנצלים בפני הגברים הללו ומשפחותיהם על מה שהם נאלצו לעבור".

לקריאה נוספת:
בזכות מפצח הצופן הנאצי, טוהר שמם של אלפי הומואים בבריטניה
"החלטה היסטורית": תנועת הצופים בארה"ב תקבל טרנסג'נדרים
הראשונה באירופה: מלטה אסרה על טיפולי המרה לחד-מיניים

מחוקק מהאופוזיציה בירך: "כל הכבוד לאדמס"

אדמס אמרה כי לתכנית, הראשונה מסוגה בניו זילנד, יש השלכות משפטיות וחוקתיות. לדבריה, ראוי להטיל ספק מדוע זה לא נעשה קודם לכן. "אנחנו חושבים שמדובר במקרה שבו החברה הגיעה למצב שבו היא מבינה כי זה לא יכול להיחשב עבירה, גם אם בעבר זה היה החוק", הוסיפה.

הומוסקסואלים שהורשעו בעבירות יידרשו לבקש מהרשויות למחוק את הרישומים שלהם ולחכות שתיקיהם יעברו הערכה מחדש. אדמס הסבירה הליך זה בכך שהחוק בעבר לא הבחין בין יחסי מין הומוסקסואליים בהסכמה לכאלה שאינם בהסכמה. גרנט רוברטסון, מחוקק מהאופוזיציה והומו בעצמו, תמך בצעד. "מדובר בחדשות ממש טובות", צייץ היום. "כל הכבוד לאיימי אדמס שעשתה צדק אחרי שנים רבות של עוול".

בשבוע שעבר השלימה בריטניה את מתן החנינה לאלפי גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים שאינם בחיים והורשעו בעבירות מין בתקופה שבה נטיותיהם היו מחוץ לחוק. על החנינה הוכרז כבר לפני כמה חודשים, ואתמול היא נכנסה לתוקף. תיקון העוול ההיסטורי מוכר כ"חוק טיורינג", על שמו של המתמטיקאי המפורסם ומפצח הצופן הנאצי אלן טיורינג, שהודח מתפקידו ועבר סירוס כימי אחרי שהורשע ב-1952 בעבירות מין בעקבות יחסים שניהל עם גבר אחר. שנתיים לאחר מכן הוא התאבד, בגיל 41 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully