וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות מפצח הצופן הנאצי, טוהר שמם של אלפי הומואים בבריטניה

1.2.2017 / 15:51

הממשלה אישרה את חוק "טיורינג", הקרוי על שם מפענח האניגמה שהתאבד אחרי שעבור סירוס כימי בשל נטיותיו החנינה הוענקה לכ-50 אלף גברים שכבר אינם בחיים. אלו שכן, יכולים לבטל את הרישום הפלילי. "זהו יום היסטורי"

בריטניה השלימה אתמול (שלישי) את מתן החנינה לאלפי גברים הומואים ודו-מיניים שאינם בחיים והורשעו בעבירות מין בתקופה שבה נטיותיהם היו מחוץ לחוק. על החנינה הוכרז כבר לפני כמה חודשים, ואתמול היא נכנסה לתוקף.

תיקון העוול ההיסטורי מכור כ"חוק טיורינג", על שמו של המתמטיקאי המפורסם ומפצח הצפון הנאצי אלן טיורינג, שהודח מתפקידו ועבר סירוס כימי אחרי שהורשע ב-1952 בעבירות מין בעקבות יחסים שניהל עם גבר אחר. שנתיים לאחר מכן הוא התאבד, בגיל 41 בלבד.

ב-1967 בוטלה באנגליה הענישה על יחסים חד-מיניים ורק ב-2001 הורד גיל ההסכמה לקיום יחסי מין חד-מיניים ל-16, כמו אצל זוגות הטרוסקסואליים. "זהו יום היסטורי. אנחנו לעולם לא נוכל לקחת בחזרה את הנזק שנעשה, אבל התנצלנו ופעלנו כדי לתקן את העוולות הללו", אמר שר המשפטים סם ג'ימה. "אני גאה מאוד בכך ש'חוק טיורינג' הפך למציאות תחת הממשלה הזאת".

לורד ג'ון שרקי, אחד מאלו שדחפו למען החנינות, אמר כי כ-65 אלף גברים הורשעו במסגרת אותם חוקים. כ-15 אלף מהם עדיין בחיים. במסגרת החוק החדש, כל מי שהורשע בגין יחסי מין חד-מיניים זוכה, ואלו שבחיים יוכלו לנקות את עברם דרך הליך פשוט.

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ: "שיקראו לצו איך שרוצים, המטרה היא להרחיק אנשים רעים"
משכורות לילדים, פשיטה בפרלמנט: המועמד לנשיאות צרפת ממשיך להסתבך
באן קי מון מפתיע: "לא אתמודד על נשיאות קוריאה הדרומית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully