וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנקשות אחר התנקשות: מי מחסל את בכירי הבדלנים במזרח אוקראינה?

מיכאיל טולסטיך, אחד ממפקדי הכוחות הפרו-רוסים באזור דונייצק, הצטרף לרשימת הגורמים הבכירים שחוסלו לאחרונה. מנהיג הבדלנים: "האוקראינים לא מנצחים, אז הם פועלים באופן נבזי". צבא אוקראינה: "טולסטיך היה מגיבורי התעמולה הרוסית"

רויטרס

מיכאיל טולסטיך, מפקד בכיר בכוחות הבדלניים הפרו-רוסיים במזרח אוקראינה, נהרג אתמול (רביעי) בפיצוץ בסמוך ללשכתו בעיר מקייביה, הסמוכה לדונייצק. מהרשויות ב"רפובליקה העממית של דונייצק" נמסר כי טולסטיך, שנודע בכינויו "גיבי", נהרג בפעולת טרור.

"אני רוצה לפנות לרשויות האוקראיניות ולאנשי הצבא - אתם לא תצליחו לירות בכולנו, נצוד אתכם ונהרוג אתכם, לא משנה מה תעשו", איים מנהיג הרפובליקה הבדלנית אלכסנדר זחרצ'נקו, במסיבת עיתונאים שכינס לאחר מותו של טולסטיך. לדבריו, "נתתם לנו את הזכות לפעול כך כלפיכם. האוקראינים לא יכולים לנצח אותנו בשדה הקרב, אז הם פועלים בדרכים נבזיות".

עוד בוואלה! NEWS:
ממשל טראמפ גינה את רוסיה: "אחראית להסלמה באוקראינה"
הסלמה באוקראינה: הבדלנים הפרו-רוסים במתקפה נרחבת נגד הצבא
בין פוטין לטראמפ: אוקראינה מתכוננת לעידן חדש - ולגרוע מכל

כוחות הבדלנים הפרו-רוסיים חוסמים אזור בדונייצק לאחר חיסול בכיר, אוקראינה, 8 בפברואר 2017. רויטרס
"האחריות המלאה להסלמה היא של רוסיה". כוחות הבדלנים בדונייצק, אתמול/רויטרס
כוחות הבדלנים הפרו-רוסיים חוסמים אזור בדונייצק לאחר חיסול בכיר, אוקראינה, 8 בפברואר 2017. רויטרס
טולסטיך במצעד צבאי בדונייצק/רויטרס

דובר צבא אוקראינה אולכסנדר מוטוזיאניק טען מנגד, במסיבת עיתונאים בקייב, כי טולסטיך היה "אחד מגיבורי היח"צ של התעמולה הרוסית, וידיו היו מגואלות בדמם של אוקראינים". הבדלנים אמנם מפנים את האצבעות כלפי הרשויות בקייב, אולם טרם התברר מי אחראי להתנקשות האחרונו.

יתרה מכך, מותו של טולסטיך הוא האחרון בשורה של התנקשויות בגורמים בכירים בקרב הבדלנים הפרו-רוסים. לפני ארבעה ימים נהרג המנהיג הצבאי של "הרפובליקה העממית של לוהנסק", אולג אנשצ'נקו, בפיצוץ מכוניתו, ובחודש אוקטובר נהרג לוחם ידוע נוסף, שהוכר בכינויו "מוטורולה".

בצל חידוש הלחימה במזרח אוקראינה בשבועות האחרונים, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו טען בסוף השבוע כי רוסיה היא האשמה בהתחדשות המתיחות. "האחריות המלאה להסלמה הנוכחית מוטלת על רוסיה ועל הלוחמים שמקבלים תמיכה מרוסיה", אמר פורושנקו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully