וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הדוקר מפריז: "לא קיבלתי פקודות מדאעש, פעלתי בעצמי"

עבדאללה אל-חמחמי, הצעיר המצרי שניסה לדקור חיילים בכניסה ללובר בסוף השבוע, הכחיש בחקירתו כל קשר לארגון האסלאמיסטי. לדבריו, הוא לא תכנן לפגוע באנשים אלא להשחית יצירות אומנות במוזיאון: "נקמה למען סוריה"

צילום: רויטרס

עבדאללה אל-חמחמי, אזרח מצרים בן 29 שניסה לדקור חיילים בכניסה למוזיאון לובר בפריז לפני כשבוע, אמר בחקירתו כי הוא פעל "ללא פקודות מארגון 'המדינה האסלאמית'" (דאעש) – כך מסר הערב (רביעי) גורם המעורה בפרטי החקירה. לטענתו, הוא "פעל מטעם עצמו".

על פי הרשויות בפריז, אל-חמחמי קרא "אללה אכבר" לפני שתקף את כוחות הביטחון במרכז הבירה הצרפתית ביום שישי האחרון, ונפצע באורח קשה מירי לעברו. הנשיא פרנסואה הולנד כינה את המקרה "מעשה טרור". למרות שגורם המקורב לחקירה טען כי "הייתה לו מעורבות כלשהי בארגון האסלאמיסטי", אל-חמחמי הבהיר כי לא היה לו כל קשר לארגון והוא לא נשבע לו אמונים.

עוד בוואלה! NEWS:
דקות לפני שדקר בפריז: המחבל שלח לאביו סלפי מהלובר ומהאייפל
הדקירה במוזיאון הלובר בפריז: המחבל - מצרי בן 29 מאיחוד האמירויות
חמוש במצ'טה צעק "אללה אכבר", ניסה לדקור חייל בלובר שבפריז - ונורה

חיילים בפריז ירו לעבר חשוד שניסה לתקוף אותם במצ'טה במוזיאון הלובר. רויטרס
"היה במשימת עבודה עסקית בצרפת". כוחות בזירת ניסיון הדקירה/רויטרס
עבדאללה רדא רפאעי אל-חמחמי, שביצע את פיגוע הדקירה בלובר, צרפת. טוויטר, אתר רשמי
עדיין מטופל בבית החולים. אל-חמחמי בפריז/אתר רשמי, טוויטר

מוקדם יותר היום מסרו גורמי החקירה כי אל-חמחמי, שמכלי ספריי צבע נמצאו בתיקו לאחר המתקפה, טען כי לא תכנן לפגוע בחיילים, אלא ביקש להשחית יצירות אומנות בלובר, אותו תיאר "סמל צרפתי". לדבריו, כפי שתיאר גורם המעורב בחקירה, הוא רצה לעשות זאת "על מנת לנקום בשם העם הסורי".

אל-חמחמי עודנו מוחזק בבית החולים, לאחר שאמש נרשמה הידרדרות חמורה במצבו. בהצהרה לתקשורת טען אבי של המחבל, רידא אל-חמחמי, קצין משטרה בדימוס, כי "בני אינו טרוריסט, הוא היה במשימת עבודה עסקית בצרפת". לדבריו של אל-חמחמי, "בני אינו משתייך לשום ארגון פוליטי. הוא טייל וצילם תמונות במגדל אייפל ובמוזיאון הלובר".

האב ביקש מהשלטונות במצרים לעמוד לצד בנו ולחקור את האירוע. "בני חי חיי נישואים ומשפחה שקטים ועבד בחברת עורכי דין, איך אפשר להאשים אותו בטרור?", הוסף אל-חמחמי. לדבריו, "לא היה לו שום נשק, הרי הוא עבר את הבידוק ואת מכונת השיקוף. המשטרה הצרפתית ירתה בו ולנו אין מושג מה באמת התרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully