וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקות לפני שדקר בפריז: המחבל שלח לאביו סלפי מהלובר ומהאייפל

עבדאללה אל-חמחמי, אזרח מצרים שניסה לדקור חיילים במצ'טה במוזיאון המפורסם שבמרכז פריז, שלח לאביו צילום שלו ברקע האתרים התיירותים. האב: "בני אינו טרוריסט, הוא היה בנסיעת עסקים"

צילום: רויטרס

עבדאללה רדא רפאעי אל-חמחמי, אזרח מצרים שניסה לדקור חיילים אמש (שישי) במוזאון הלובר שבפריז, צרפת, שלח לאביו תמונת סלפי שצילם ליד המוזיאון המפורסם, דקות ספורות לפני שתקף במצ'טה חייל, ונורה. בהצהרה לתקשורת טען אביו, ריד'א אל-חמחמי, קצין משטרה בדימוס, כי "בני אינו טרוריסט, הוא היה במשימת עבודה עסקית בצרפת".

לדבריו של אל-חמחמי, "בני אינו משתייך לשום ארגון פוליטי. הוא טייל וצילם תמונות במגדל אייפל ובמוזיאון הלובר, ושלח לנו אותן דקות לפני התקרית". לטענתו, אל-חמחמי, שעבד בדובאי בחברת עורכי דין ומסחר, נסע לצרפת ב-26 בדצמבר האחרון למטרות עבודה, והיה אמור לחזור היום לביתו. "לא היה לו שום נשק, הרי הוא עבר את הבידוק ואת מכונת השיקוף. המשטרה הצרפתית ירתה בו ולנו אין מושג מה באמת התרחש".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הסנקציות שהטילה ארה"ב: איראן עורכת תרגיל לשיגור טילים
קבלות דלק וסיסמה לאינטרנט: הצצה לחיי לוחמי דאעש במוסול
ארה"ב: בית משפט הקפיא את הצו המגביל כניסת אזרחי מדינות מוסלמיות

עבדאללה רדא רפאעי אל-חמחמי, שביצע את פיגוע הדקירה בלובר, צרפת. טוויטר, אתר רשמי
אל-חמחמי ליד הלובר, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

האב ביקש מהשלטונות במצרים לעמוד לצד בנו ולחקור את האירוע. "בני חי חיי נישואים ומשפחה שקטים ועבד בחברת עורכי דין, איך אפשר להאשים אותו בטרור?", הוסף אל-חמחמי.

אתמול בצהריים פתח חייל באש לעבר אל-חמחמי, שהיה חמוש במצ'טה וניסה לדקור חיילים בכניסה למוזיאון הלובר. הוא נפגע בבטנו מהירי ונפצע באורח קשה. לפי גורם במשטרה המקומית, אל-חמחמי ניסה להיכנס למתחם הקניות הנמצא מתחת למוזיאון, ולאחר שהחיילים שהיו באזור אמרו לו כי הוא לא יכול להיכנס למקום עם מזוודותיו, הוא ניסה לדקור אותם. חייל שהיה בזירה נפצע קל בזרועו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עבדאללה רדא רפאעי אל-חמחמי, שביצע את פיגוע הדקירה בלובר, צרפת. טוויטר, אתר רשמי
אל-חמחמי ברקע מגדל אייפל, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

דובר המשטרה המקומית, מישל קאדו, אמר כי החמוש צעק "אללה אכבר", ועל כן ההערכה היא שהוא ניסה להוציא לפועל מתקפת טרור. כמו כן, נמסר כי לא נמצאו חומרי נפץ במזוודות. כמו כן, הודיעה המשטרה כי ברשותו של החמוש נמצאה מצ'טה נוספת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד שיבח את האופן שבו פעל החייל שירה בתוקף. "פעולתו ללא ספק מנעה פיגוע, שנראה כמו פעולת טרור", אמר הולנד, שאיחל לחייל החלמה מהירה. ראש הממשלה ברנאר קזנוב אמר כי "בפירוש מדובר במתקפת טרור". שרת התרבות של צרפת אודרי אזולאי מסרה כי המוזיאון ייפתח היום למבקרים כרגיל.

עבדאללה רדא רפאעי אל-חמחמי, שביצע את פיגוע הדקירה בלובר, צרפת. טוויטר, אתר רשמי
אל-חמחמי/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully