וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקירה במוזיאון הלובר בפריז: המחבל - מצרי בן 29 מאיחוד האמירויות

המשטרה בצרפת פתחה בסריקות נרחבות ברחבי פריז בניסיון לאתר מעורבים. באירוע נפצע חייל באורח קל והתוקף, שהגיע למדינה לפני ימים אחדים, נורה ונפצע קשה. ראש ממשלת צרפת: "ללא ספק אירוע טרור"

צילום: רויטרס

משטרת צרפת ערכה אתמול (שישי) פשיטות ברחבי פריז בחיפוש אחר מעורבים בתקרית הדקירה שאירעה בשעות הצהריים בכניסה למוזיאון הלובר בעיר. גורם בכיר במשטרה אישר את פרטי המבצע, אך טען שאינו יכול למסור מידע נוסף מחשש שמידע על פעילות המשטרה יחבל בפשיטות, שנמצאות בעיצומן.

אתמול בצהריים פתח חייל באש לעבר אדם חמוש במצ'טה שניסה לדקור חיילים בכניסה למוזיאון הלובר שבמרכז הבירה הצרפתית. לאחר הדקירה נעצר החמוש ומחקירתו עלה כי הוא אזרח מצרי שהגיע לצרפת לפני ימים ספורים. החשוד נפגע בבטנו מהירי ונפצע באורח קשה.

משרד הפנים של מצרים הודיע כי הוא קיבל אישור מהשגרירות בפריז שהתוקף הוא אזרח המדינה. לפי מקורות ביטחוניים, התוקף הוא עבדאללה רדא רפאעי אל-חמאחמי, שנולד בא-דקהלייה שבמצרים, בן 29. הרשויות בצרפת אישרו כי הוא נכנס למדינה מדובאי שבאיחוד האמירויות באמצעות ויזת תייר.

עוד בוואלה! NEWS:
משכורות לילדים, פשיטה בפרלמנט: המועמד לנשיאות צרפת ממשיך להסתבך
השמאל והימין בצרפת שוברים לצדדים - והמרכז מרוויח
שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת

המחבל שניסה לדקור חיילים ליד מוזיאון הלובר שבפריז, בירת צרפת, לאחר שנוטרל, פברואר 2017. צילום מסך מתוך אתר LCI, צילום מסך
הדוקר לאחר שנוטרל בכניסה למוזיאון הלובר, אתמול/צילום מסך, צילום מסך מתוך אתר LCI

לפי גורם במשטרה המקומית, החמוש ניסה להיכנס למתחם הקניות הנמצא מתחת למוזיאון, ולאחר שהחיילים שהיו באזור אמרו לו כי הוא לא יכול להיכנס למקום עם מזוודותיו, הוא ניסה לדקור אותם. חייל שהיה בזירה נפצע קל בזרועו.

דובר המשטרה המקומית, מישל קדוט, אמר כי החמוש צעק "אללה אכבר", ועל כן ההערכה היא שהוא ניסה להוציא לפועל מתקפת טרור. כמו כן, נמסר כי לא נמצאו חומרי נפץ במזוודות. קדוט ציין כי אדם שהיה באזור והתנהג באופן חשוד נעצר. כמו כן, הודיעה המשטרה כי ברשותו של החמוש נמצאה מצ'טה נוספת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד שיבח את האופן שבו פעל החייל שירה בתוקף. "פעולתו ללא ספק מנעה פיגוע, שנראה כמו פעולת טרור", אמר הולנד, שאיחל לחייל החלמה מהירה. ראש הממשלה ברנאר קזנוב אמר כי "בפירוש מדובר במתקפת טרור". שרת התרבות של צרפת אודרי אזולאי מסרה כי המוזיאון יפתח מחר למבקרים כרגיל.

(עדכון ראשון: 22:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים צרפתים מאבטחים את מוזיאון הלובר בפריז, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully