וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות החרדים נמשכות: שלושה עצורים בהפגנה במחלף גהה

בהמשך למחאות נגד הגיוס ומעצר העריק, עשרות חרדים חסמו לזמן קצר את כביש 4 ממחלף מורשה לדרום וממחלף אלוף שדה לצפון. אתמול נעצרו 65 חרדים בהפגנות ברחבי הארץ. המארגנים קראו למפגינים "להישכב על הכביש"

צילום: שמעון ברוך

שלושה מפגינים נעצרו הערב (רביעי) בהפגנות נגד גיוס חרדים לצה"ל ובעקבות מעצר עריק. כביש 4 נחסם לתנועה לזמן קצר ממחלף מורשה לכיוון דרום וממחלף אלוף שדה לכיוון צפון בעקבות ההפגנות. כוחות משטרה נמצאים במקום ומכווינים את התנועה.

אמש הפגינו אלפי חרדים בירושלים, בבית שמש, בבני ברק, בצומת שילת שבכניסה למודיעין, בצומת אלעד, בצומת מורשה, בצומת שעריה ובצומת ניצן בסמוך לאשדוד. במהלך ההפגנות נעצרו כ-65 איש, אחדים מהם קטינים, בחשד להתפרעויות, חסימת כבישים, הפרת הסדר הציבורי ותקיפות שוטרים. 15 מהם נעצרו בבני ברק, שבעה בירושלים וחמישה בבית שמש. 20 נוספים נעצרו בצומת אלעד וצומת שעריה, ואחד נוסף בצומת ניצן.

עוד בוואלה! NEWS:
בימים הקרובים: הבדיקה בעניין הצוללות תהפוך לחקירה
רוצח הנערות בנהריים ישתחרר: "מגיע לו להירקב בכלא"
ברקת סגר את הגלריה שלא ביטלה הרצאת "שוברים שתיקה"

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, מודיעין. פברואר 2017. מתי עמר, תצפית TPS
מפגינים מהפלג הירושלמי, אתמול/תצפית TPS, מתי עמר

בצומת ניצן שבכביש 4 הותקף קצין על ידי מפגין קטין ונחבל בפניו. הקטין נעצר ונלקח לחקירה. מהמשטרה נמסר כי המפגינים גילו אלימות וזרקו חפצים שונים לעבר השוטרים, ובהם גם אבנים. שוטר נוסף פרק את כתפו ופונה לבית החולים תל השומר.

ההפגנות אורגנו על ידי אנשי הפלג הירושלמי, זרם ליטאי במגזר החרדי שמנהיג הרב שמואל אוירבך מירושלים. הקבוצה מנהלת זה ארבע שנים מאבק קיצוני בצה"ל ובגיוס בחורי ישיבה, וכחלק מכך גם נגד התייצבות בלשכות הגיוס לצו ראשון. לפני ההפגנות הפיצו המארגנים הוראה למפגינים - מרביתם בחורי ישיבה - ולפיה הם צריכים "להישכב על הכביש ולהיעצר כמה שיותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מפת הפקקים במרכז הארץ:

מוקדם יותר היום הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות מעלות התורה וגרודנא, שבראשן עומד הרב שמואל אוירבך, בעקבות ההפגנות. המהלך לא צפוי להשפיע רבות על התלמידים, מאחר שבהנחיית הרב הם לא מתייצבים בלשכת הגיוס ולכן לא חותמים על הסדר דחיית הגיוס.

כמו כן, הוא ביקש מחבר סיעתו עודד פורר לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו. בשעות הערב, הוא הגיש הצעת חוק בנושא. לפי ההצעה "לא יוצא סכום שנקבע בחוק תקציב שנתי לצורך תמיכה במוסד ציבור שהוא ישיבה או אוניברסיטה או מכללה מתוקצבת שבראשם עומד אדם הקורא להשתמט משירות צבאי, לאומי או אזרחי ו/או המסית כנגד מי שמשרת בשירות צבאי או לאומי או אזרחי, ולא יוכל לקבל תקציב או תמיכה כספית ממדינת ישראל לגבי באותה שנה".

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully