וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים המטופלים ברמב"ם נטעו עצים לעידוד תרומות מח עצם: "נותן לנו כוח"

10.2.2017 / 9:00

מטופלים בעבר ובהווה ביחידה להשתלות מח עצם בבית החולים השתתפו באירוע הנטיעות שנערך לקראת ט"ו בשבט. זאת, במטרה להעלות מודעות להשתלות מצילות החיים. "אי אפשר לדעת למי תוכלו לעזור להחלים"

צילום: נתנאל אייזיק, עופר גולן, דוברות רמב"ם, עריכה: שניר דבוש

בבית החולים לילדים "רות" שבחיפה התאספו השבוע עשרות מטופלים בהווה ובעבר ביחידה להשתלות מח עצם, לרגל אירוע להעלאת מודעות לתרומות מח עצם ולהצלת חיים. האירוע נערך לקראת ט"ו בשבט, שמצוין היום (שישי) ברחבי הארץ, תחת הכותרת "שותלים חיים". במסגרתו נשתלו עצי פרי, צמחי תיבול ופרחים בגינת בית החולים, הפועל בשטח בית החולים רמב"ם.

בין המשתתפים היו ילדים, נערים ובוגרים, יהודים, מוסלמים ודרוזים, תושבי ישראל והרשות הפלסטינית – ואף כמה אזרחי מדינות אחרות. לאחר שהשלימו את שתילת העצים והשיחים תלו המשתתפים על כל אחד מהם כוכבים מקושטים שעליהם כתבו את החלומות, הרצונות והשאיפות שלהם.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה: העוזרת של מילצ'ן הפלילה את רה"מ; החקירה תסתיים תוך חודש
חמאס: קיבלנו הצעה חדשה מישראל - שלא עונה על דרישותינו
ח"כ אייכלר במתקפה חריפה נגד בג"ץ: "מלכות הרשע"

חולים ורופאים שותלים פרחים וצמחים נוספים בבית החולים רמב"ם בחיפה לכבוד חג ט"ו בשבט, 8 בפברואר 2017. דוברות רמב"ם 
פיוטר פליטר, מערכת וואלה! NEWS
"קוראים לכולם להיכנס למאגר התרומות". ילדים שהשתתפו בנטיעות, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רמב"ם פיוטר פליטר

"המעמד מאוד מרגש", אמרה קרן גדעוני, בת 19 מקיבוץ כנרת שעברה השתלת מח עצם בבית החולים לפני שלוש שנים. "אני והמשפחה כולה עברנו תהליך קשה אבל מעצים של התמודדות עם המחלה ועם תהליך ההשתלה, ועכשיו אני מחלימה". יחד עם קרן הגיעה לאירוע אחותה הגדולה אירית, מי שסיפקה לה את תרומת מח העצם. "אנחנו כאן כדי לקרוא לכולם להיכנס למאגר התרומות ולתת תקווה למי שזקוק לה", אמרה אירית כשהיא מחבקת את אחותה הצעירה, "אי אפשר לדעת למי תוכלו לעזור להחלים".

גם ליאן איטח בת השבע מקריית ים נרתמה למשימת השתילה, ויחד עם אמה ושניים מאחיה נטעה עץ הדר. ליאן מתמודדת זה שנתיים עם מחלת הסרטן, ולפני כחצי שנה קיבלה תרומת מח עצם מאחיה הגדול. למרות ההתמודדות הלא פשוטה, המטופלת הצעירה לא נותנת למחלה להשפיע עליה והיא נותרה ילדה שמחה וצוחקת. "אנחנו עדיין במעקבים אחרי המחלה, אך אנחנו אופטימיים ומחכים ליום שאחרי, כשנהיה בריאים", אמרה אמה של ליאן, שושי. לשאלה מה המשאלה שהיא מתכוונת לתלות על העץ ששתלה, ענתה ליאן: "להיות הכי חזקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חולים ורופאים שותלים פרחים וצמחים נוספים בבית החולים רמב"ם בחיפה לכבוד חג ט"ו בשבט, 8 בפברואר 2017. דוברות רמב"ם 
פיוטר פליטר, מערכת וואלה! NEWS
"ראיתי את הילדים שלנו שמחים ומאושרים". משתתפים בנטיעות, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רמב"ם פיוטר פליטר

יותר מ-400 ילדים עברו השתלות בבית החולים במשך 20 שנות פעילות היחידה להשתלת מח עצם וקיבלו טיפול הן למחלות ממאירות והן בכאלה שאינן. "היו כאן ילדים שעברו השתלה ממש לפני כמה חודשים וגם כאלה שהושתלו לפני שנים, ובאו כבר עם הילדים שלהם", אמרה ד"ר אירנה זיידמן, מנהלת היחידה, על המשתתפים בנטיעות בבית החולים. "בטיפול ביחידה אנחנו רואים את המטופלים שלנו במצבים הכי קשים, אבל היום ראיתי את הילדים שלנו שמחים ומאושרים, פורחים ומתפתחים. זה מה שנותן לנו את הכוח".

אירוע הנטיעות נעשה כולו בהתנדבות ובעזרתם של גורמים רבים שלקחו בו חלק. השתילים אף הם נתרמו לטובת האירוע באדיבות החווה ללימוד מדעי החקלאות בכרמיאל ומשתלת בני דרור. שעה קלה לפני שירדו מן המחלקה להשתתף בנטיעות, צוות יחידת השתלות מח עצם בילדים היה עסוק בשתי השתלות במטופלים חדשים, בזו אחר זו. "הבוקר שתלנו זרעים של מח עצם במטופלים חדשים שלנו ועכשיו אנחנו שותלים יחד עם המחלימים שלנו גינה לתפארת", אמרה איריס פורת, אחות מתאמת ביחידה. "בדיוק כמו שהעצים האלה יפרחו ויצמחו, כך אני רוצה לראות את הילדים שלנו לאורך השנים שיבואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully