וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אייכלר תקף את בג"ץ על רקע אישור חוק ההסדרה: "מלכות הרשע"

8.2.2017 / 13:39

חבר הכנסת מיהדות התורה אמר כי שופטי בג"ץ הם "מרושעים שהחליטו לשבור את המפרקת של ההתנחלויות" וכי מערכת המשפט דיקטטורית. לדבריו, "להוציא בן אדם מהבית עם הילדים שלו זה כמו גירוש או טרנספר"

עריכה: יאיר דניאל

שרים וחברי כנסת תקפו בימים האחרונים את בג"ץ על רקע פינוי עמונה וההערכה כי חוק ההסדרה שאושר במליאת הכנסת השבוע ייפסל על ידי שופטיו. אליהם הצטרף היום (רביעי) ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שהגדיר את בג"ץ "מלכות הרשע" וקרא לשופטים היושבים בו "מרושעים". בין היתר הוא גם כינה את בית המשפט העליון "קרמלין" והוסיף כי אהרן ברק, לשעב נשיא בית המשפט העליון, עשה "מהפכה שתפס את השלטון בניגוד לחוק".

אייכלר אמר את הדברים בריאיון לתחנת הרדיו "קול ברמה", יומיים לאחר אישור חוק הסדרה בקריאה שנייה ושלישית. "ראינו בחוק ההסדרה חוק חשוב, כדי למנוע ממלכות הרשע להוציא אנשים מבתיהם על לא עוול בכפם. אין שום הצדקה לזה שכמה שופטי בג"ץ מרושעים החליטו לשבור את המפרקת של ההתנחלויות האלה, לבצע מדיניות נגד הממשלה והכנסת", אמר. לדבריו, "להוציא בן אדם מהבית עם הילדים שלו זה כמו גירוש או טרנספר".

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס: קיבלנו הצעה חדשה מישראל - שלא עונה על דרישותינו
גרמניה בגינוי חריף לחוק ההסדרה: מערער את האמון בממשלת ישראל
הוארך מעצר החשוד ברצח אשתו וילדיו בצפון: "חטאתי באשת איש"

ח"כ ישראל אייכלר, יהדות התורה. מגד גוזני
"זה כמו טרנספר". ח"כ אייכלר/מגד גוזני

כשנשאל אייכלר על תפקידו של בג"ץ ותפקידם של שופטיו השיב, השיב האחרון כי ישנם קווי דמיון לרוסיה הסובייטית. "זה בדיוק מה שאמרו הסובייטים בברית המועצות שקיבלו את המנדט מהעם, דמוקרטיה פירושה שלטון העם. כשאתה נותן לקבוצה של אנשים שלא נבחרו על ידי העם שהם ישלטו וישללו את זכות נציגי העם לקבוע חוקים, זאת מהפכה דיקטטורית כמו מהפכות רבות בעולם של דיקטטורים עם הצדקות שונות".

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף אייכלר: "אנחנו צריכים לחזור לשלטון דמוקרטי, הכנסת והממשלה איבדו מסמכויותיהם. העם לא בחר בבג"ץ, שופטי בג"ץ הם פקידים ממונים כמו כל פקידי הממשלה והשלטון. נציגי הציבור הם קובעים חוקים בכנסת, כשבא מישהו שיהיה שופט עליון או פקיד תחתון וקובע שהחוק של הכנסת לא מוצא חן בעיניו - זו דיקטטורה. אם כל אחד יתפוס שלטון, לא רק בג"ץ יתפוס שלטון, גם ועדי עובדים יתפסו שלטון וכל אחד עם קצת כוח יתפוס שלטון, ואז לאן הגענו? לסוריה, תימן או לוב?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הקולות נגד בג"ץ ושופטיו התגברו מצד שרים וח"כים בימין בימים האחרונים. שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה במהלך פינוי עמונה לבית המשפט העליון ואמרה כי מדובר ב"פינוי משפטי, ולא מדיני. אני מצפה שבית המשפט העליון ירד מההר אל העם. הגיע הזמן להגיד לבג"ץ - אתם לא מקבלי ההחלטות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר לאחרונה בהקשר לדבריה של דורית ביניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון, כי החוק אינו חוקתי וכי היועץ המשפטי לממשלה לא יגן עליו בבג"ץ. "הכנסת והממשלה הם הריבון ולא היועמ"ש. דורית ביניש התרגלה להרגיש ולהתנהג כריבון בתור נשיאת העליון. אנחנו משנים את זה", אמר.

עמונה: 4 ימים לאחר פינוי התושבים מהמאחז החל משהב"ט לפנות את המבנים מהמקום. מערכת וואלה! NEWS
"פינוי משפטי ולא מדיני". הריסת מבנים בעמונה, לאחר הפינוי. השבוע/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully