וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מגנה בחריפות את חוק ההסדרה: מערער את האמון בממשלת ישראל

8.2.2017 / 10:35

הממשלה בברלין פרסמה הודעת גינוי חריגה לחוק ומסרה כי היא מאוכזבת עמוקות מהמהלך. "רק פתרון של שתי מדינות יכול להביא לשלום בר-קיימא ויכול להתיישב עם האינטרס הישראלי", נמסר

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

גרמניה גינתה היום (רביעי) בחריפות את חוק ההסדרה ואמרה כי האמון שלה במחויבותה של ממשלת ישראל לפתרון שתי המדינות "התערער באופן יסודי". עוד נמסר בהודעה כי "רבים בגרמניה, העומדים לצד ישראל וחשים מעורבות גדולה כלפיה, מוצאים עצמם מאוכזבים מאוד מהצעד הזה". אתמול נמתחה ביקורת נוקבת על ישראל מצד האו"ם, האיחוד האירופי, בריטניה, צרפת, טורקיה, מצרים וירדן. בבית הלבן סירבו להגיב ומסרו כי הנושא ידון בפגישה בין הנשיא דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"רק פתרון של שתי מדינות, פרי משא ומתן, יכול להביא שלום בר-קיימא ויכול להתיישב עם האינטרס הישראלי", נמסר בהודעה מהממשלה בברלין. "פתרון זה ימשיך ויהיה עמוד התווך של מדיניות המזרח התיכון שלנו". בהודעה הזכירו גם את התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחוק ההסדרה. "לאור ההסתייגויות הרבות, שאותן שב והדגיש אף היועץ המשפטי לממשלת ישראל, מוטב היה לערוך בהקדם בדיקה משפטית ביקורתית של החוק".

עוד על חוק ההסדרה
אחרי ההפסד לבנט בקרב על לב המתנחלים, נתניהו נושא עיניים לטראמפ
אבו מאזן תוקף את חוק ההסדרה: "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד"

פגישת נתניהו ומרקל בברלין. רויטרס
יחסים מתוחים. מרקל ונתניהו בשנה שעברה/רויטרס

שרי החוץ של מצרים ושל ירדן קיימו היום מסיבת עיתונאים משותפת, שבה חזרו על הגינויים לחוק ההסדרה. שר החוץ הירדני איימן א-ספדי אמר כי הוא יעבוד יחד עם עמיתיו בקהיר כדי למנוע את החוק, והבהיר כי עמאן מגנה ומסרבת את ההחלטות שנועדו לשנות את המצב "בשטחים הכבושים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אתמול כי "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד" במהלך מסיבת עיתונאים בפריז יחד עם הנשיא פרנסואה הולנד. הוא הוסיף כי רמאללה תיאבק בכך בבתי דין בינלאומיים. "זאת הפרה של החוק הבינלאומי ומתקפה נגד עמנו". לדברי הולנד, החוק "סולל את הדרך לסיפוח הגדה המערבית. אני חושב שישראל וממשלתה עדיין יכולים לשנות את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully