וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן וטראמפ שוחחו לראשונה: "לפעול יחד נגד דאעש בסוריה"

8.2.2017 / 9:43

גורמים בטורקיה מסרו כי השניים הסכימו להילחם יחד נגד הארגון וכי ארדואן דחק בטראמפ להפסיק את התמיכה בכורדים. הבית הלבן: "טראמפ בירך אותו על תרומתו למאבק בטרור". מחר יבקר ראש ה-CIA באנקרה

רויטרס

(טראמפ על סערת צו ההגירה: אנשים רעים רוצים להגיע לארה"ב)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחחו הלילה (רביעי) לראשונה, ודנו בשיתוף הפעולה במאבק בדאעש ובשורת נושאים נוספים. לפי גורמים בלשכתו של ארדואן, הם הסכימו לפעול יחד נגד הארגון במעוזיו אל-באב וא-רקה שבסוריה ודנו בהקמת אזורים בטוחים בסוריה.

לדברי אותם גורמים, ארדואן הפציר בטראמפ להפסיק את התמיכה במיליציה הכורדית (YPG), בעל בריתה העיקרי של ארצות הברית במאבק בדאעש. המיליציה היא חלק מקואליציית המורדים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמתקדמים לעבר א-רקה ולאחרונה קיבלו כלי רכב משוריינים מוושינגטון.

הגורמים הטורקיים אמרו עוד כי ראש ה-CIA מייק פומפאו יבקר מחר בטורקיה כדי לדון בסוגיית התמיכה האמריקנית ב-YPG וברשת המפעיל המטיף הגולה פתהוללה גולן, השוהה בארצות הברית ומואשם על ידי אנקרה בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל ביולי האחרון.

מהבית הלבן נמסר כי שני המנהיגים "דנו במחויבות המשותפת למאבק בטרור על כל צורותיו" וכי טראמפ בירך את מקבילו על המאמצים שמשקיעה אנקרה במלחמה בדאעש. עוד נמסר כי הנשיא חזר על התמיכה של ארצות הברית בטורקיה, והוסיף כי הוא רואה בה "שותפה אסטרטגית ובעלת ברית החברה בנאט"ו".

עוד כתבות בנושא:
ממשל טראמפ לביהמ"ש: "המדינות שמהן נאסרה הכניסה מאיימות על ארה"ב"
ממשל טראמפ מודה: "היה צריך לדחות את יישום צו ההגירה"
חזון אמריקה תחילה של טראמפ מעורר את השדים שהיהודים ניסו לשכוח

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
בירך את ארדואן על מאבקה של טורקיה בדאעש. טראמפ במהלך שיחתו עם נשיא רוסיה פוטין/AP

היחסים בין טורקיה לארצות הברית היו מתוחים בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה, בעיקר לנוכח ההימנעות מהסגרתו של גולן, היושב בפנסילבניה. טורקיה גם הביעה לא פעם את זעמה על תמיכתה של ארצות הברית במיליציה הכורדית הבסוריה בשל הקשר שהיא רואה בינה לבין מקבילתה בטורקיה, שנגדה נאבק משטרו של ארדואן.

בסוף החודש שעבר נפתח משפטו של גולן בהיעדרו במסגרת משפט המוני של 270 איש החשודים במעורבות בניסיון ההפיכה. ממשל אובמה התעקש כי יש לנקוט הליך חוקי איטי ומסודר כדי לבדוק אם ישנה עילה להסגרה, וכעת מקווה אנקרה שהממשל החדש ייענה לדרישותיה. לפי כלי תקשורת במדינה, טורקיה אף העבירה לוושינגטון ראיות חדשות שיתמכו בצורך בהסגרתו.

(עדכון ראשון: 5:00)

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס לציון יום הניצחון באיסטנבול, 30 באוגוסט 2016. רויטרס
קורא להסגרתו של גולן. ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully