וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדת הזרה נתפסה בגלל "חזותה האסיאתית" – ומעסיקיה זוכו

7.2.2017 / 18:50

בית הדין לעבודה בתל אביב זיכה בני זוג תושבי העיר מהעסקה ללא היתר, לאחר שפקחים עקבו אחריה בשל מראה החיצוני. "בהיעדר חשד, החוק אינו מסמיך פקח לעקוב אחרי אדם ברחוב על סמך 'חזות אסיאתית'", קבע

אילוסטרציה. ShutterStock
הפקחים צפו בעובדת מהחלון וראו אותה מבצעת את מטלות הבית/ShutterStock

האם רשאים פקחים של משרד הפנים לעקוב אחרי אישה המהלכת ברחוב, רק משום ש"חזותה אסיאתית", לצורך אכיפת האיסור על העסקת עובדים זרים ללא היתר עבודה? בית הדין לעבודה בתל אביב השיב לשאלה זו בשלילה בשבוע שעבר, כשזיכה בני זוג מעבירת העסקת אישה בעבודות בית ללא היתר. זאת, מכיוון שהפקחים עקבו אחרי האישה כשהלכה לתומה ברחוב, ובדרך זו מצאו שהיא נכנסה לדירה בעיר. בהמשך צפו בה הפקחים מהרחוב וראו אותה עוסקת בעבודות בית.

בבקשה שהגישו טענו בני הזוג שהתנהלות הפקחים היתה נגועה בסדרה של פעולות לא חוקיות. לטענתם, הפקחים עקבו אחרי העובדת באופן אקראי, מבלי שהיה חשד סביר ובניגוד לסמכויותיהם. בנוסף, טענו בני הזוג, הפקחים פעלו בניגוד לנהלים המורים עליהם ללבוש מדים, לענוד תג זיהוי ולשאת אמצעי תיעוד, נכנסו לדירה ללא צו שיפוטי ואף לא גבו עדות מהעובדת.

"בהיעדר חשד ספציפי המבוסס על מידע מודיעיני או אחר, החוק אינו מסמיך פקח לעקוב, לצורך אכיפת הוראותיו, אחרי אדם שמסתובב לו לתומו ברחוב, רק משום שיש לו 'חזות אסיאתית'", נימק השופט דורי ספיבק בפסק הדין. "אזכיר בקשר לכך את המובן מאליו, והוא שיש במדינת ישראל אזרחים לא מעטים שהם בעלי 'חזות אסיאתית', זרים לא מעטים בעלי 'חזות אסיאתית' שהם בעלי אשרות עבודה בישראל השוהים בישראל כדין, וגם תיירים בעלי 'חזות אסיאתית'".

"כל אלה זכאים להסתובב בחופשיות ברחובות הערים ולנוע בחופשיות בכבישי הארץ, בלי להיות נתונים לחשש וחשד בלתי פוסק שמא מאן דהו עוקב אחריהם וחושד בהם שהם מעורבים בפעילות בלתי חוקית, רק בשל צבע עורם וחזותם. אף שבעיני הדברים הם בבחינת המובן מאליו, לא מיותר לחזור ולהזכיר כאן כי התייחסות שונה אל אדם רק בשל צבע עורו או חזותו פוגעת בזכויות היסוד החוקתיות שלו לשוויון ולכבוד".


עוד בוואלה! NEWS:
התקבל הסדר הטיעון בעניין המדביר שגרם למות האחיות בירושלים
האישום נגד שמעוני שעשוי להדאיג את רה"מ: סיקור חיובי הוא טובת הנאה
הפורץ שאהב תות: כך איתרה המשטרה חשוד בפריצה לדירה ביפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully