וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מקיימת אירוע ליום האישה - עשרות עובדות קבלן לא הוזמנו

6.2.2017 / 19:35

בסוף החודש תקיים הכנסת אירוע חגיגי ליום האישה, שיכלול הרצאות והופעות. עם זאת, עובדות חברות כוח האדם המעניקות שירותי הסעדה, ניקיון ותחזוקה במשכן לא הוזמנו אליו. אחת העובדות: "זה בלתי נתפס ולא הגיוני"

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
עובדי הקבלן מנועים מלהשתתף באירועים מטעם הכנסת. משכן הכנסת/נועם מושקוביץ

הכנסת תקיים בסוף החודש אירוע חגיגי לרגל יום האישה, אך לא הזמינה אליו את עובדות חברות כוח האדם בכנסת - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר באירוע חגיגי שיתקיים בעוד כשבועיים וחצי במלון מצודת דוד בירושלים, ויכלול בין היתר הרצאות והופעות סטנד-אפ, אך עשרות עובדות מטעם החברות המעניקות שירותים שונים לכנסת מונעות מלהשתתף באירוע ואף לא הוזמנו אליו.

זו אינה הפעם הראשונה שבה עובדות ועובדי חברות אלה מנועות מלהשתתף באירועים מטעם הכנסת או לקבל הטבות ממנה, כמו קייטנות בסבסוד משמעותי בתקופת חג הפסח. לאחרונה, כך התברר, עובדות מטעם אותן חברות שמעניקות שירותים של הסעדה, ניקיון ותחזוקה אינן יכולות להשתתף באירוע לרגל יום האישה, שאליו הוזמנו רק עובדי הכנסת.

אחת העובדות בכנסת שהשתתפותה נמנעה באירוע אמרה: "אנחנו נותנות את הלב והנשמה בעבודה שהינה חלק בלתי נפרד מהכנסת, איך פתאום באירועים שהכנסת מקיימת אנחנו מודרות. זה בלתי נתפס ולא הגיוני".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: חוק ההסדרה יעלה הערב כמתוכנן להצבעה, מתכוון להגיע
הותר לפרסום: ראש עיריית צפת הוא הבכיר שנעצר בחשד לשחיתות
פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: זק"א שוקל להחזיר לתורמים הכסף לשחרור

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
"החלטה מחפירה". לוי אבקסיס/ראובן קסטרו

חברי הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) ואורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו) פנו היום ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ודרשו לאפשר את השתתפותן של כלל עובדות הכנסת באירוע. "היחס המפלה במקרה זה לעובדי חברות הקבלן בכנסת הוא רק ביטוי נוסף למפגעיה של ההעסקה הקבלנית". השניים דרשו "למגר כליל את תופעת 'עובדי הקבלן' בכנסת.

"מעשה של הדרה זה יכול להיחשב כעבירה על 'השוואת תנאים', כפי שמחייב החוק ואחריות זו מוטלת על המעסיק - בפועל במקרה זה הכנסת, ועל כן יש לשנות החלטה מחפירה זו", הוסיפו. הח"כים יונה ולוי אבקסיס אף ביקשו "להוציא נוהל המחייב את השתתפותם של כלל עובדי הכנסת, בין אם הם מועסקים בהעסקה ישירה או שלא ישירה, בכלל האירועים המיועדים לעובדי הכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אין עובדי קבלן בכנסת"

מהכנסת נמסר בתגובה: "אין בכנסת עובדי קבלן. מדובר בעובדי חברות שונות המספקות שירותים לכנסת, חברות מוכרות הדואגות לעובדיהן. כאשר מדובר בהשתלמויות אגף בכיר משאבי אנוש של הכנסת מופקד על ארגון השתלמויות לעובדי הכנסת בלבד ואינו רשאי לחרוג מכך. לא לגבי עובדים המועסקים בחברות מיקור חוץ ולא קבוצות נוספות שאינן נמנות על סגל עובדי הכנסת. יודגש כי הכנסת פועלת בעניין זה כפי שפועלים בכל משרדי הממשלה ובגופים ציבוריים אחרים שלהם התקשרות עם נותני שירותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully