וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקיפת הסוהרים: מנהיגי חמאס בכלא הועברו לבידוד

7.2.2017 / 11:04

15 מנהיגי הארגון הכלואים בישראל מוחזקים בבידוד מאז התקיפות בכלא קציעות ובנפחא. בנוסף, פוזרו חלק מהאסירים במתקני כליאה אחרים ובוטלו ביקורי משפחות. בכיר בשב"ס: "הם שכחו שאנחנו בעלי הבית והם רק אסירים"

עריכה: אוהד פיטר

15 מנהיגי חמאס הכלואים בבתי הכלא בישראל מוחזקים בבידוד משבוע שעבר, בעקבות תקיפת סוהרים בשני בתי כלא שונים. בנוסף, בשב"ס נקטו צעדי ענישה כבדים נגד מאות אסירי חמאס בכלא נפחא ובכלא קציעות שבדרום. בשני אירועים שהתרחשו ביום רביעי האחרון בשני בתי הכלא, בהפרש של כמה דקות זה מזה, דקרו אסירים שני סוהרים בעזרת דוקרנים מאולתרים ופצעו אותם באורח קל.

במערכת הביטחון חושדים כי היה תיאום בין התוקפים. "מדובר בשני פיגועים מתוכננים ומתואמים בין בתי הכלא, כאשר מי שעומד מאחורי הפיגועים הם ראשי החמאס בכלא שתכננו את הדקירות", אמר גורם בשב"ס מיד אחרי התקיפות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: חוק ההסדרה יעלה הערב כמתוכנן להצבעה, מתכוון להגיע
הותר לפרסום: ראש עיריית צפת הוא הבכיר שנעצר בחשד לשחיתות
רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף אשקלון; צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

אסירים מול כוח מיוחד של שב"ס לאחר פריצה לתאיהם בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
פשיטת כוח מיוחד של שב"ס על תאי אסירים בכלא נפחא, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בשב"ס מסרבים להיענות לניסיונות ההידברות מצד אנשי חמאס ונחושים להמשיך בצעדי הענישה נגד האסירים. בין היתר, מאז התקריות, בוטלו ביקורי משפחות, הוקפאו תקציבי הקנטינה וחלק מהאסירים פוזרו במתקני כליאה אחרים. בנוסף, מדי יום נערכים חיפושים באגפי חמאס במתקני הכליאה.

תקיפת הסוהרים בוצעה בניסיון למנוע פעילות לוחמי יחידת "מצדה", יחידת העילית של שב"ס המקבילה לימ"מ של המשטרה. אסירי חמאס זעמו על כך שבימים האחרונים פעלו לוחמי מצדה באגפים שלהם וערכו חיפושים ופעילויות ביטחון ייחודיות. בכיר בשב"ס אמר לוואלה! NEWS כי "הם ניסו להכתיב לנו איך ינוהלו בתי הכלא, אילו יחידות יופעלו. הם רק שכחו שאנחנו בעלי הבית והם רק אסירים".

הוא הוסיף כי "יחידת מצדה תמשיך לפעול מתי שאנחנו נחשוב שצריך להפעיל אותה. וכראיה, בימים האחרונים פועלים לוחמי מצדה באגפי חמאס בבתי הכלא. נכון לעכשיו, כל מנהיגי חמאס הכלואים בישראל נמצאים בצינוק ובהפרדות ואין כרגע מועד להוצאתם".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תקיפת הסוהרים נעשתה כדי למנוע את פעילות יחידת "מצדה". כלא קציעות/מערכת וואלה, צילום מסך

בשני אירועי דקירת הסוהרים שהתרחשו בשבוע שעבר אסירי חמאס היו אלו שתקפו את אנשי שב"ס. "מדובר בשני פיגועים מתוכננים ומתואמים בין בתי הכלא, כאשר מי שעומד מאחורי הפיגועים הם ראשי החמאס בכלא שתכננו את הדקירות", אמר גורם בשב"ס, "אנו רואים את האירועים בחומרה רבה וכבר בשעות האחרונות נוקטים יד קשה נגד אסירי חמאס בעקבות האירועים האלה, ומבצעים שורה של צעדים בבתי הכלא".

בין הדרכים לתיאום שתי המתקפות שנבדקות בידי שב"ס, נבחן אם היה קשר בין התוקפים שנמצאים בשני בתי סוהר שונים באמצעות טלפון נייד, תופעה שבה מנסים להיאבק בשב"ס. אפשרויות אחרות הן כי הפיגועים תואמו באמצעות עורכי דין או דרך ביקורי משפחות שהיו בבתי הכלא נפחא וקציעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully