וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמי הדת נגד נשיא מצרים: גברים יוכלו לגרש את נשותיהם בעל-פה

גוף ההלכה המוסלמי-סוני החשוב בעולם, דחה בתום שבועות של דיונים את דרישת הנשיא א-סיסי להקשות על גירושים, נוכח השיעור הגבוה במצרים. כ-40% מהזוגות במצרים מתגרשים תוך חמש שנים מנישואיהם

עריכה: ורד לידני

מועצת חכמי הדת של אל-אזהר, גוף ההלכה המוסלמי-סוני החשוב בעולם, דחתה היום (ראשון) את דרישתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לאסור על גירושים בעל-פה. בתום כמה שבועות של דיונים, קבעו חכמי הדת כי המנהג מימי הנביא מוחמד, לפיו גבר יכול לגרש את רעייתו בהכרזה ללא עדים, לא יבוטל.

בתור פשרה בין הנשיא א-סיסי חכמי הדת שמושבם בקהיר, יוטלו עונשים כבדים יותר על גברים שלא ימהרו לרשום את הגירושים באופן רשמי. בחודש שעבר, קרא הנשיא לשנות את החקיקה הדתית כך שגירושים בעל-פה יתאפשרו רק בנוכחות איש דת, במטרה להיאבק בשיעור הגירושים הגבוה במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס ומצרים מתקרבים: משלחת ביטחונית בכירה יצאה מעזה לקהיר
מכה לסיסי: העליון ביטל את העברת האיים בים האדום לסעודיה
בזמן התפילה: 25 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בכנסייה בקהיר

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי. רויטרס
"אנחנו נחושים לשמור על חברתנו". א-סיסי/רויטרס

אמנם אל-אזהר פועל במצרים, אולם המוסד נחשב לסמכות עליונה בנוגע להלכות דת בעולם הסוני כולו, שאליו משתייכים מרבית המוסלמים בעולם. לכן, הפסיקה הנוכחית, שעליה פיקח האימאם הגדול של אל-אזהר אחמד א-טייב, משכה עניין רב לא רק במצרים. א-סיסי עצמו התבטא לא פעם לגבי תמיכתו ברפורמה בהלכות הדת, על מנת להתמודד עם איום הארגונים הקיצוניים.

בנאום שנשא בטלוויזיה בחודש שעבר, סיפר א-סיסי כי לאחרונה למד כי 40% מ-900 אלף הזוגות הנישאים בכל שנה במצרים מתגרשים כעבור חמש שנים בלבד. א-סיסי קרא לחקיקה שתאפשר להתגרש רק בנוכחותו של המאזון, איש דת שמורשה על ידי הממשלה לאשר נישואים או גירושים. "אנחנו נחושים לשמור על חברתנו, ולכן יש לקבוע חוק כזה", אמר אז א-סיסי.

א-סיסי עלה לשלטון ביולי 2013 בהפיכה צבאית, שבמהלכה הודח מוחמד מורסי, הנשיא הראשון שנבחר בצורה דמוקרטית במדינה הערבית. מאז דוכאה תנועת "האחים המוסלמים", שבה היה חבר מורסי וביקשה לקדם את החוק המוסלמי במדינה, לצד דיכוי ארגוני אופוזיציה וארגוני זכויות אדם אחרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פגישת האפיפיור פרנציסקוס ושייח אל-אזהר אחמד א-טייב, הוותיקן, 23 במאי 2016. רויטרס
שייח אל-אזהר אחמד א-טייב בפגש עם האפיפיור/רויטרס
עימותים בין סטודנטים התומכים באחים המוסלמים למשטרה בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
עימותים באל-אזהר לאחר הדחת מורסי, 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully