וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ומצרים מתקרבים: משלחת ביטחונית בכירה יצאה מעזה לקהיר

31.1.2017 / 20:30

גורמים במנגנוני הביטחון של ממשלת חמאס יצאו בליווי סגן שר הפנים תופיק אבו נעים לביקור רשמי, במסגרת הידוק הקשרים בין הצדדים. בשבוע האחרון ביקר בכיר הארגון איסמעיל הניה בקהיר ונועד עם בכירים

צילום: פייסבוק

(בסוף השבוע: קבלת פנים חגיגית להניה בעזה)

משלחת של מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה יצאה הערב (שלישי) למצרים דרך מעבר רפיח, במסגרת הידוק הקשרים בין הצדדים – כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה". גורם בחמאס המעורה בפרטי המגעים מסר כי בראש המשלחת עומד סגן שר הפנים בממשלת חמאס, תופיק אבו נעים.

ביקור המשלחת הביטחונית מגיע ימים ספורים לאחר שסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, שב לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, בתום כארבעה חודשים שבהם שהה בחו"ל. לפני שובו הגיע הניה לקהיר, ועמד בראש משלחת של נציגים נוספים, ובהם חברי הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק ורוחי משתהא. השלושה נפגשו עם בכירים מצרים, הכוללים בין היתר את שר המודיעין הכללי חאלד פוזי.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 4 חודשים בחו"ל: הניה שב לרצועה וזכה לקבלת פנים חגיגית
מצוקת דיור או אינתיפאדת נדל"ן? בניינים חדשים לאורך גבול עזה
יעלון עוקץ שוב את בנט: חמאס טוען שנכשלנו? באשמת "שר ההדלפות"

4.	ילד פלסטיני נתלה על הגדר במעבר רפיח בהמתנה לבני משפחתו, לאחר פתיחת המעבר לראשונה זה שלושה חודשים, 12 במאי 2016. רויטרס
"קיפלנו את דף חילוקי הדעות עם מצרים". מעבר רפיח, בין עזה לסיני/רויטרס

בתום אותה פגישה נמסר מחמאס כי "הביקור במצרים, אחותנו, היה מוצלח". עוד נמסר כי המשלחת דנה עם הנציגים המצריים "בכמה עניינים מדיניים חשובים, היחסים בין שתי המדינות והפיוס בין הפלגים הפלסטיניים".

"קיפלנו את דף חילוקי הדעות עם מצרים ולא נעניק מחסה לאף גורם שיאיים על ביטחונה", אמר אז אבו מרזוק בריאיון לעיתון המצרי "אל-אהראם". לדבריו, "ישנה אווירה ויחסים חדשים עם מצרים. אין זאת דרכה של התנועה להתערב בעניינים פנימיים של מדינות. בית המשפט המצרי לא הוכיח שום טענה נגד התנועה".

קבלת פנים לאיסמעיל הניה במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה, 27 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הניה עם הגעתו לעזה, השבוע/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully