וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 חודשים בחו"ל: הניה שב לרצועה וזכה לקבלת פנים חגיגית

28.1.2017 / 0:18

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס נכנס לעזה דרך מעבר רפיח, שנפתח לכבודו. לפני שובו הגיע לקהיר ועמד בראש משלחת שנפגשה עם בכירים מצרים, בהם שר המודיעין הכללי

צילום: פייסבוק

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, שב אתמול (שישי) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח לאחר כארבעה חודשים שבהם שהה בחו"ל. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, מעבר רפיח נפתח לכבודו של בכיר הארגון, והוא זכה לקבלת פנים חגיגית במחנה הפליטים שאטי.

הניה עזב את הרצועה ב-5 בספטמבר דרך מעבר ורפיח וטס ממצרים לערב הסעודית, שם ביקר במקומות הקדושים לאסלאם. אחרי 12 יום הוא נסע לדוחא, בירת קטאר, שם ערך פגישות עם הנהגת הזרוע המדינית של חמאס וכן עם מנהיג המדינה, תמים בן חמד אאל תאני.

לקריאה נוספת:
היחסים מתחממים: הנייה יבקר מחר בקהיר וייפגש עם בכירים בממשלה
קטאר תעביר 12 מיליון דולר לרשות כדי לפתור את משבר החשמל בעזה
קטוע רגליים, מקורב לאיראן: חמאס מינה מחליף זמני לאיסמעיל הניה

איסמעיל הניה במעבר רפיח בדרכו ממצרים לרצועת עזה, 27 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הניה במעבר רפיח, היום/צילום מסך, טוויטר

לפני כמה ימים הגיע הניה לקהיר, ועמד בראש משלחת של נציגים נוספים, ובהם חבר בלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק ורוחי משתהא. השלושה נפגשו עם בכירים מצרים, הכוללים בין היתר את שר המודיעין הכללי חאלד פוזי.

בתום הפגישה מסר חמאס כי "הביקור במצרים אחותנו היה מוצלח". עוד נמסר כי המשלחת דנה עם הנציגים המצריים "בכמה עניינים מדיניים חשובים, היחסים בין שתי המדינות והפיוס בין הפלגים הפלסטיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קבלת פנים לאיסמעיל הניה במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה, 27 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
קבלת הפנים במחנה הפליטים שאטי ברצועה, היום/צילום מסך, טוויטר

אבו מרזוק התייחס אתמול בריאיון לעיתון "אל-אהראם" ליחסי הארגון עם מצרים. "קיפלנו את דף חילוקי הדעות עם מצרים ולא נעניק מחסה לאף גורם שיאיים על ביטחונה", אמר. "ישנה אווירה ויחסים חדשים עם מצרים. אין זאת דרכה של התנועה להתערב בעניינים פנימיים של מדינות. בית המשפט המצרי לא הוכיח שום טענה נגד התנועה".

הוא הוסיף כי "ביקשנו ממצרים לפתוח את מעבר רפיח כיוון שמצרים מהווה השער של עזה לעולם. אנו לא רוצים לפטור את ישראל מאחריותה ההומניטרית כלפי עזה ולא רוצים לגלגל את עול עזה על מצרים". על ארגוני הטרור הפועלים בחצי האי סיני אמר: "אנו ניזוקים מהאירועים בסיני יותר ממצרים עצמה. קיבלנו רשימות מבוקשים מגורמי הביטחון במצרים ומספרם נמוך אולם הסגרתם אינה באה בחשבון. בכירים ביטחוניים מהרצועה ייפגשו עם מקביליהם המצריים בנושא ויבהירו את הנושא".

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully