וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושי הטייסים באל על מחריפים: שש טיסות נוספות בוטלו

5.2.2017 / 16:28

מהחברה נמסר כי שש טיסות הלוך וחזור לערים לונדון, מדריד וורשה בוטלו בשל שיבושי הטייסים, הטוענים לקיצוץ בשכר הטייסים שחצו את גיל ה-65. ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה בדרישה להשיב את הטיסות לסדרן

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: פגישה בין מנכ"ל אל על ליו"ר ההסתדרות בעקבות עיצומים שנקטו טייסי החברה, נובמבר 2016)

אל על ביטלה היום (ראשון) שש טיסות לערים לונדון, מדריד וורשה, שהיו אמורות לצאת מתל אביב בשעות אחר הצהריים. שיבושים אלו מצטרפים לשלוש טיסות שבוטלו אתמול בשל התחדשות עיצומי טייסי החברה. על פי הודעת אל על, הביטולים נעשו למרות ההסכם שנחתם עמם, לפיו לוח הטיסות לא ישובש במכוון יותר.

בעקבות השיבושים האחרונים וחוסר נכונותם של הטייסים לבצע טיסות, פנתה אל על לבית הדין הארצי לעבודה בתל אביב בדרישה להורות לטייסים לשוב מיד לעבודה סדירה. מאז יום רביעי שעבר בוטלו מעל 10 טיסות, מהן לניו יורק, בוסטון, יוהנסבורג, יעדים שונים באירופה וכן שתי טיסות מטען אשר היו אמורות לשאת מטען חקלאי יקר ערך עליו עמלו חקלאים מכל הארץ.

הטיסות שבוטלו הן טיסה LY 317 שהייתה אמורה להמריא ב-17:15 ללונדון וטיסת החזור 318 LY. למדריד, בוטלו הטיסות 397 LY שהייתה אמורה להמריא 17:25 וטיסת החזור 398 LY שהייתה אמורה לצאת הלילה לנתב"ג. כמו כן, בוטלו טיסות 561 LY לוורשה שהייתה אמורה להמריא בשעה 17:30 וטיסת החזור 562 LY.

עוד בוואלה! NEWS:
אל על ביטלה שלוש טיסות "עקב עיצומים"; הוועד: "ההנהלה משקרת"
ח"כ יחימוביץ' רצה לראשות ההסתדרות: "הסיכויים שלי לנצח גבוהים"
ליברמן חוזר בו: גל"צ תישאר כפופה לצה"ל עקב קשיי חקיקה

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
"ההנהלה קיצצה את השכר באכזריות"/GettyImages, David Silverman

מוועד טייסי אל על נמסר: "ההנהלה קיצצה באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של משא ומתן, כ-70% משכר הטייסים בני ה-65". לדבריהם, "במצב כזה ההנהלה לא יכולה לחשוב שטייס שלא היה מתוכנן לטוס יעזוב הכול ויבצע 'טיסת ספיישל' לא מתוכננת, ויחפה בכך על מחדלי ההנהלה שהורסת את אל על - הבית של הטייסים ושאר העובדים".

מהנהלת החברה נמסר: "למרות ההסכם שנחתם עם הטייסים, בו התחייבו כי לא ישבשו יותר את הטיסות, בהנחייתו של קברניט ניר צוק, שבים הטייסים ומשבשים את טיסות החברה". עוד ציינו כי הטייסים "משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה בעשרה מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה למחלה".

העיצומים ננקטו על רקע הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס, לאחר שהמדינה אימצה בשנת 2014 תקנות בינלאומיות בנושא. "אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה", הוסיפה ההנהלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיבושים נעשו על אף ההסכם שנחתם עם יו"ר ההסתדרות. ניסנקורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש נובמבר האחרון, חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת אל על דוד מימון על הסכם לסיום המשבר בנוגע לתנאי העסקת הטייסים. זאת, לאחר שיבושים רבים ומתמשכים בטיסות. במסגרת ההסכם הייתה אמורה להסתיים חכירת מטוסי הנוסעים והטייסים התחייבו לשקט תעשייתי.

כמו כן, הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 8.75%, מתוך הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי ההתייעלות בחברה. עוד סוכם על הקמת ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל אל על, שתתכנס לפחות אחת לחודש, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם, שכעת הופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully