וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחימוביץ' רצה לראשות ההסתדרות: "הסיכויים שלי לנצח גבוהים"

5.2.2017 / 15:10

חברת הכנסת הודיעה על התמודדותה באמצעות סיעתו של עמיתה למפלגה ח"כ איתן כבל: "נעשו ניסיונות כוחניים, כמו מ'בית הקלפים', כדי למנוע את ההתמודדות". עם זאת, המהלך צפוי להיתקל בקשיים משפטיים. "תהיה פה מלחמת עולם", אמר כבל

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הודיעה היום (ראשון) כי תתמודד על ראשות ההסתדרות במאי הקרוב. זאת לאחר שחתמה הבוקר על הסכם עם עמיתה למפלגה ח"כ איתן כבל, ולפיו תתמודד מטעם סיעתו. "הסיכויים שלי לנצח נבדקו ביסודיות, והם גבוהים מאוד", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. זמן קצר לאחר מכן התכנס בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) לישיבה, שבמהלכה יקבע אם יהיו בחירות.

יחימוביץ' כתבה כי התחבטה בנושא זה זמן רב. "אני מבקשת להודות, מעומק הלב, לחברי ולמי שיהיה מעתה שותפי לדרך – ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, שהעמיד לרשותי, ברוחב לב ובנכונות ומתוך אמונה – את סיעתו בהסתדרות, הנושאת את השם המדויק 'בית חברתי'. שמחה על השותפות הזאת. זה חודשים ארוכים שאני מתלבטת. בראש ובראשונה משום שאני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. וגם משום שאני מעריכה שאנחנו עומדים לפני זעזועים ושינויים במערכת הפוליטית, שיש לי הכוח להיות חלק משמעותי בהם ואף לעצב אותם".

לדבריה, בימים האחרונים הופעלו על כבל לחצים כבדים במטרה למנוע את התמודדותה מול היו"ר ניסנקורן. "הבוקר, אחרי כמה ימים לא פשוטים שבהם נעשו נסיונות כוחניים שכמו נלקחו מ'בית הקלפים' למנוע מאתנו התמודדות, כדי להתחמק מבחירות דמוקרטיות, נחתם ביני ובין איתן ההסכם, ואנחנו יוצאים לדרך".

עם זאת, ההליך צפוי להיתקל בקשיים. על מנת שיחימוביץ' תתמודד מטעם "בית חברתי", נדרשת הדחתו של היו"ר הנוכחי, איציק יואל, שהסיעה הופקדה בידיו על ידי כבל לאחר שהאחרון שב לכנסת אחרי התמודדותו בבחירות האחרונות מול היו"ר הקודם עופר עיני. כדי להדיח אותו נדרשת פנייה לערכאה משפטית. "תהיה פה מלחמת עולם", אמר ח"כ כבל.

בישיבה בבית ההסתדרות התפתחה מהומה עם הגעתו של כבל. "שב, גמד. גנבת את הבית. הפסדת, לך הביתה", צעקו לעברו בתחילת הישיבה. הוא נאלץ לעזוב את המקום לפני שאמר את דבריו. יוסף שריקי מסיעת העבודה: "אתה לא שווה כלום, אתה לא יודע מה זה פועלים. איתן כבל, לך הביתה, אתה בושה וחרפה. אנחנו נוציא אותך מפה, הרסת את המפלגה. הרסת את ההסתדרות כשהלכת עם יחימוביץ'".

לקריאה נוספת:
המהלך המפתיע של שר האוצר: מתכוון להקים סיעה של "כולנו" בהסתדרות
שלל לעסקנים: חלוקת הג'ובים של ניסנקורן למניעת הבחירות בהסתדרות
ללא מתחרים רשמיים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
"מודה לו מעומק לב". כבל ויחימוביץ', בשנה שעברה/ראובן קסטרו
"כבל ידע לאורך כל הדרך מה אנחנו עושים. הוא מכיר את ההסכם. שאלתי אותו: 'האם אתה שלם?' כבל אמר 'תמשיך בדרך'. בשבוע שעבר הוא אמר לנו: 'עשיתי דיל פוליטי'"

יואל אמר כי הוא איתן בדעתו ולא יוותר ליחימוביץ'. "בשנת 2016, בעידודו של איתן כבל, עשינו מיזוג שתהיה לנו סיעה גדולה יותר ושנהיה משמעותיים בהליכי ההסתדרות. עם קיום המיזוג, ביוני 2016 החלו דיונים מתוך הנחייה של כבל כדי לעסוק בהסכם קואליציוני בהסתדרות, ההסכם נעשה בדין על ידי בא כוח ויו"ר הסיעה. איתן כבל לאורך כל הדרך יודע מה אנחנו עושים, מכיר את ההסכם והסכם המיזוג. שאלתי אותו: 'האם אתה שלם?' כבל אמר 'תמשיך בדרך', ובאנו לישיבה משותפת. לפני חודש נחתם הסכם קואליציוני, כפי שההסתדרות עושה עם כל הסיעות. כבל אמר: 'אני מכבד את ההסכם', וביום רביעי האחרון בשעה 17:00 בא ח"כ כבל לפגישה ומודיע: 'עשיתי דיל פוליטי עם יחימוביץ', ואתם חייבים להביא לי את הסיעה'. התשובה שלנו היתה לא נותנים".

לדבריו, הנושא גלש לפסים אלימים. "ביום שישי היה השיא. פרץ אליי הביתה בועז כבל, אחיו של איתן, תקף את אשתי. אני אתלונן עליו במשטרה. כיו"ר הסיעה אנחנו מתמודדים בבחירות במסגרת סיעת 'עוגן' בראשות אבי ניסנקורן".

"במשך השנים ישבתי כאן יחד אתכם, הייתי חלק מחברי בינ"ה, עשיתי כל מה שנדרש", אמר חבר סיעת "הבית החברתי" ליאון בן לולו. "מרביעי אנחנו עוברים ייסורים - קוראים לי גנב על לא עוול בכפי. אני בסיעה קטנה בבינ"ה, לא הבנתי איך הגעתי למצב הזה. אני ואיציק יואל עוברים ייסורים, אני לא אוהב להיות מושמץ ומאוים. עשינו מיזוג בין 'אופק' ל'בית החברתי' בהסכם מלא; הוא כביל והתקבל כאן, הצבענו עליו. אנחנו מהווים 45% מסיעת 'הבית החברתי'. התבקשתי למזג את הסיעות כדי לעשות מו"מ. זה מה שעשינו, אי אפשר לקרוא לנו בוגדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבי ניסנקורן, יושב ראש ההסתדרות. 2 בפברואר 2017. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
חברי הסיעות הביעו בו תמיכה מלאה. ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"עשינו את זה בידיעת איתן כבל, בברכתו ובשליחותו. שום דבר לא עשינו מאחורי גבו. ביום רביעי, אחרי שחתמנו הסכם עם 'עוגן', התבקשתי להגיע דחוף והודיעו לי שהולכים לקחת את הסיעה שלי ולהעביר אותה לשלי יחימוביץ'. אני בחיים שלי לא ראיתי אותה, לא מכיר אותה, היא לא מכירה אותי. אין לי שום כוונה להעביר את הסיעה לשלי יחימוביץ', מה גם שאני איש ליכוד, לא רואה איך זה מסתדר".

מנגד, טוען כבל כי ניסיונותיו של ניסנקורן להשיג קואליציה של מאה אחוז מהסיעות, במטרה למנוע את הבחירות - אינו חוקי. "סיעת 'בית חברתי' הוקמה מלכתחילה עוד בבחירות הקודמות כדי לאפשר את התנאי הבסיסי לקיומה של ההסתדרות: דמוקרטיה. עתה מכהן בתפקיד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אשר מעולם לא נבחר לתפקיד, אלא קיבל אותו בירושה מעופר עיני. אנו עדים עכשיו לניסיון לקבל באופן לא כשר ובפעם השנייה כהונה נוספת של חמש שנים בלי בחירות דמוקרטיות. הזכות הנתונה לכל עובד במקום עבודה ולו הקטן ביותר, לבחור באופן דמוקרטי מי יהיה נציגו אסור ופסול מעיקרו שתישלל מיותר מחצי מיליון עובדים אשר משלמים דמי חבר להסתדרות כדי שזו תגן עליהם ולא כדי שתשמש בכספם לשלול בכל אמצעי אפשרי את זכותם לבחור. בכוונתי להקדיש את עצמי למערכה הזו ולפעול יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ'", הסביר.

משה דבוש, סגן יו"ר מרחב שפלה מסיעת העבודה, אמר: "כבל לא יכול להדיח את יו"ר הסיעה שלו ולהוציא את המהלך הזה לפועל אלא אם כן יפנה לבית המשפט, ואז זה כבר סיפור אחר. הוא לא בא כוח הסיעה ולא יכול להחליט אם שלי רצה או לא בסיעה שלו. עכשיו תהיה הצבעה ונראה אם חברי סיעתו יתמכו בניסנקורן או לא".

"המריבה בין כבל לניסנקורן - עקב הפסדו של אחיו בבחירות"

כבל, כאמור, הפקיד את סיעתו בידי מקורבו יואל. אלא שברגע האמת, כאשר ביקש כבל לאפשר ליחימוביץ' לרוץ בראשות סיעתו, התנגד יואל למהלך והתנער מזכותו של כבל על הסיעה. "אני מודיע כי לא אאפשר זאת, וכי אנקוט כל מהלך ציבורי ומשפט שנדרש כדי שיתקיימו בחירות", קבע כבל. "לא אאפשר שלאחד הגופים הגדולים והחשובים ביותר בישראל ימונה אדם לקדנציה שנייה ללא בחירות ובלי לקבל אמונם של 530 אלף בעלי זכות בחירה. אין שום תרגיל שיוכל לעצור את הבחירות".

ביום חמישי האחרון נפוצו שמועות על כך שיחימוביץ' תכריז על מועמדותה לראשות ההסתדרות, תוך חבירה לסיעתו הקיימת של ח"כ כבל, שכבר חתם על הסכם קואליציוני עם ניסנקורן. מאוחר יותר, התברר שהשניים הגיעו להסכמה ביניהם, ולפיה יהפוך כבל למספר שתיים בסיעה. עיני פנה לחבריה בניסיון לשכנע אותם להתנגד להתמודדות יחימוביץ'.

גורמים בסביבתו של ניסנקורן אמרו כי "לא רק חברי סיעתו של כבל חתמו על ההסכם הקואליציוני, אלא גם כבל אישר בעל פה את ההסכם בין השניים. שורש המריבה שלו עם ניסנקורן הוא ההפסד של אחיו בועז בבחירות ליו"ר סיעת העבודה בהסתדרות".

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully