וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את פינוי הבתים בעפרה: "מקווים שיתפנו בדרכי שלום"

5.2.2017 / 13:20

הרכב השופטים קבע ברוב קולות כי פינוי תשעת המבנים המיועדים להריסה יידחה בחודש, לאחר שדייריו ביקשו דחייה בשלושה חודשים. הפינוי היה צריך להתבצע עד יום רביעי הקרוב. הנשיאה נאור: "מקווים כי התושבים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהבטיחו"

צילום: צעירי עפרה

(בנט ושקד מותקפים מילולית בביקורם בהתנחלות עפרה, אמש)

בג"ץ קיבל היום (ראשון) באופן חלקי את בקשת תשע המשפחות בהתנחלות עפרה, שבתיהן היו מיועדים לפינוי עד יום רביעי הקרוב. התושבים ביקשו לדחות את הפינוי בשלושה חודשים, אולם הרכב השופטים קבע ברוב של שניים לעומת אחד כי הפינוי יתבצע עד 5 במרץ.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור הביעה תקווה כי התושבים לא יפעילו אלימות בעת הפינוי. "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר", כתבה.

התושבים עתרו לבג"ץ בבקשה לדחות את הפינוי בשלושה חודשים, שכן בניית הבתים החדשים עבור התושבים טרם הושלמה. המדינה בתגובתה הפרידה בין חמישה בתים לארבעה האחרים, בטענה כי הבקשה אינה מוצדקת לגבי האחרונים.

לקריאה נוספת:
אחרי אלימות קשה ומעצרים: הושלם פינוי עמונה; 57 נפצעו
הזעם שאחרי הפינוי: ההמונים תקפו ניידת – השוטר התחנן לעזרה
"מצאתי את עצמי משדר מעמונה, מביט על ילדיי ולא מצליח לעצור את הדמעות"

אורזים ומפנים את הציוד בבתים המיועדים להריסה בעופרה, 5 בפברואר 2017. אהוד אמיתון, תצפית TPS
"מקווים שיתפנו בשלום". אחד הבתים המיועד לפינוי בעפרה/תצפית TPS, אהוד אמיתון

הנשיאה נאור ושופט העליון יצחק עמית קבעו כי יש לדחות את הפינוי בחודש. המשנה לנשיאה, אליקים רובינשטיין, היה בדעת מיעוט בהשיבו כי יש לאפשר דחייה של שלושה חודשים. אם היתה מתקבלת דעתו, הדחייה היתה חלה על ארבעה מבנים מתוך התשעה.

מארגון "יש דין", שליווה את הפלסטינים בעתירתם להריסת הבתים, נמסר כי המבנים כלל לא היו צריכים להיבנות. "הבתים הללו, שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית, מעולם לא היו צריכים להיבנות ולהיות מאוכלסים. אנו מקווים שבחודש שנותר עד הפינוי לא נראה שוב נסיונות חוזרים ונשנים לעקוף את פסיקת בג"ץ".

בעפרה הביעו אכזבה מהחלטת בג"ץ, על כך שדחה את הפינוי בחודש אחד בלבד. "זמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה", נמסר מתושבי ההתנחלות. "השופטים הפגינו אטימות כלפי רגשות המשפחות, האריכו את ייסורי ההמתנה ללא תוחלת והחמיצו הזדמנות להשיב שאריות אמון להיכל הצדק של המדינה. אנו דורשים מראש הממשלה להשלים כבר מחר את חקיקת חוק ההסדרה ולהפעילו לאלתר על מנת לשחרר את ההתיישבות מצבת הרדיפה וההרס, בה השמאל הקיצוני משתף פעולה עם אויבנו תוך שימוש בבג"ץ".

בנט ושקד הותקפו מילולית בביקורם בעפרה: "תתביישו, נכנעתם לביבי"

ראשי הבית היהודי הגיעו אמש להתנחלות והבטיחו לראשיה כי הם נחושים לקדם את חוק ההסדרה ולהעלותו לקריאה שנייה ושלישית עוד השבוע. יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הבטיחו לתושבים כי ישוחחו עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במטרה לדחות את הריסת הבתים.

חברי מזכירות עפרה דרשו בפגישה עם שני השרים כי יפעלו לשינוי מצבו המשפטי של ההתנחלות מיסודו. כמו כן, עלתה בישיבה סוגיית איחוד כל תשעת הבתים בתגובה לעמדת המדינה.

במהלך השיחה הפגינו כ-40 צעירים נגד שני השרים, בטענה כי לא פעלו מספיק כדי למנוע את פינוי עמונה בשבוע שעבר. בין השאר, הם צעקו להם: "תתביישו לכם, בחרנו בכם כדי שתילחמו, לא כדי שתיכנעו לביבי". הם הורחקו בתוך זמן קצר על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully