וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים מכניס את הצבא למאבק בסמים: "מוכן להרוג עוד"

2.2.2017 / 15:29

אחרי שדוטרטה השעה את פעילות המשטרה במלחמתו חסר המעצורים בסוחרים ובמשתמשים, הוא רוצה להיעזר בכוחות המזוינים: "זהו איום על הביטחון הלאומי". ארגוני זכויות אדם מודאגים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר היום (חמישי) כי הוא יסתייע בצבא במאבקו בסוחרי הסמים במדינה, מאחר שלדבריו מדובר באיום על הביטחון הלאומי. דוטרטה, שאמר כי הוא מוכן "להרוג יותר" אם הוא יידרש לכך, דחה את האפשרות שיכריז על משטר צבאי. ואולם, הוא אמר כי הוא זקוק לכוחות המזוינים משום שהוא לא יכול לסמוך יותר על המשטרה ועל סוכנויות אכיפת חוק אחרות.

ביום שני עצר דוטרטה את פעילות המשטרה נגד סוחרי הסמים בעקבות פרשות שחיתות שבהן היו מעורבים שוטרים והבטיח "לטהר" את שורותיה. נשיא הפיליפינים הפקיד את האחריות בידי סוכנות למלחמה בסמים וציין כי הוא רוצה שהצבא יעזור במאבק. "יש לי מעט מדי כוחות, אבל הרבה מלחמות להילחם", אמר בנאום שנשא בעירו דבאו, שם היה ראש העיר במשך כ-20 שנה. לא ברור מה יהיה תפקיד הצבא ומהו מספר החיילים שיוקצו למאבק, אך דוטרטה אמר כי הדבר הכרחי.

לקריאה נוספת בנושא
הרצח האכזרי שהוביל לעצירת המבצע הקטלני נגד הסמים בפיליפינים
נשיא הפיליפינים: "דחפתי אדם ממסוק ולא אהסס לעשות זאת שוב"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מציג שמות של מעורבים בסמים, 2 בפברואר 2017. רויטרס
לא עוצר במלחמתו. הנשיא דוטרטה מציג שמות מעורבים בסמים, היום/רויטרס

כ-7,600 בני אדם נהרגו מאז החל דוטרטה את מלחמתו בסמים לפני כשבעה חודשים, בהם יותר מ-2,500 שנהרגו במהלך פשיטות של המשטרה או במבצעים מיוחדים. נסיבות מותם של היתר שנויות במחלוקת – לפי המשטרה, אלו קורבנות של מלחמות כנופיות ושל אנשים שלקחו את החוק לידיים. ארגוני זכויות אדם גורסים כי אלפים נהרגו בהוצאות להורג ללא משפט ובשיתוף פעולה בין המשטרה לעבריינים.

ארגון משמר זכויות האדם אמר היום כי השימוש בצבא הוא צעד שגוי, משום שלכוחות המזוינים יש היסטוריה של ביצוע הוצאות להורג ללא משפט, במיוחד באזורים שבהם מרוכזים המורדים הקומוניסטים. "שימוש באנשי צבא למטרות שיטור אזרחיות בכל מקום שהוא מגדיל את הסיכוי לשימוש מוגזם בכוח ובטקטיקות צבאיות", נמסר מהארגון. "נוסף לכך, ישנה תרבות מושרשת בפיליפינים של חסינות הצבא מפני עבירות שהוא מבצע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מיצג של גופות בהפגנת מחאה במנילה נגד נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, 27 בינואר 2017. רויאלטי
אלפים נהרגו בחודשים האחרונים. מיצג מחאה נגד דוטרטה במנילה/רויאלטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully