וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח האכזרי שהוביל לעצירת המבצע הקטלני נגד הסמים בפיליפינים

אי-פי וסוכנויות הידיעות

30.1.2017 / 14:45

מפקד המשטרה הודיע על פירוק הכוח המיוחד למלחמה בסמים, שמאז שהוקם על יד הנשיא דוטרטה לפני כשמונה חודשים חיסל כ-7,000 איש. זאת אחרי ששוטרים חטפו איש עסקים קוריאני, הרגו אותו במטה המשטרה - ושרפו אותו

צילום: רויטרס, עריכה:

מפקד משטרת הפיליפינים השעה היום (שני) את הפעילות של הכוח המיוחד למלחמה בסמים ופירק את כל היחידות העוסקות בכך, אחרי שהמבצע האכזרי שמנהל הנשיא רודריגו דוטרטה אפשר לשוטרים לטייח את חטיפתו של אזרח קוריאה הדרומית וחיסולו. כ-7,000 איש נהרגו מאז נכנס דוטרטה לתפקידו ביוני שעבר.

המפכ"ל רונלד דלה רוזה אמר לשוטרים כי הוא ינצל את עצירת הפעילות נגד סוחרי הסמים כדי לפתוח בטיהור נרחב של שוטרים המעורבים בפשיעה. חברי הכוח המונה 170 אלף שוטרים לא יבצעו יותר פשיטות מיוחדות, לא יגישו צווי מעצר או יבקרו בבתים של חשודים, ואולם סוכנויות אחרות למלחמה בסמים ימשיכו בפעילותן. "ננקה את השורות שלנו קודם, ואז אולי נמשיך במלחמה בסמים", אמר המפכ"ל.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא הפיליפינים: "דחפתי אדם ממסוק ולא אהסס לעשות זאת שוב"
נשיא הפיליפינים: "התחמקתי מאובמה, לא ידעתי אם ילחץ את ידי"
טראמפ של המזרח הרחוק: המנהיג המפחיד עם הפה הכי מלוכלך בעולם

נשיא הפליפינים רודריגו דוטרטה מחווה יחד עם בוחריו את האגרוף, סמל הקמפיין שלו, 11 דצמבר 2016. רויטרס
מתעלם מזכויות אדם. הנשיא דוטרטה/רויטרס

הנשיא דוטרטה, שספג ביקורת בינלאומית נוקבת בשל מניין ההרוגים הגבוה והפרות זכויות האדם שככל הנראה בוצעו באישורו, הבטיח להמשיך במלחמה בסמים עד יומה האחרון של כהונתו בת שש השנים. אתמול הוא אמר כי לא העריך נכונה את בעיית הסמים במדינה, שאותו הבטיח למגר עד דצמבר האחרון.

איש העסקים הקוריאני ג'יי איק-ג'ו נחטף באוקטובר האחרון מביתו באנג'לס סיטי, הסמוכה לבירה מנילה, בהסוואה של פשיטה נגד סוחרי סמים. אחרי שחנקו אותו למוות במפקדת המשטרה האומית, הרוצחים העמידו פנים כי הוא עודו בחיים כדי לדרוש כופר ממשפחתו. בהמשך גופתו נשרפה במשרפה שהייתה בבעלות שוטר לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully