וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: "דחפתי אדם ממסוק ולא אהסס לעשות זאת שוב"

29.12.2016 / 12:25

דוטרטה איים על גורמים בממשל החשודים בשחיתות שיזרוק אותם ממסוק, והוסיף כי בעבר השליך מכלי הטיס גבר ממוצא סיני החשוד באונס וברצח. טרם התברר מתי והיכן אירע המעשה, ואם אכן התרחש במציאות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה סיפק היום (חמישי) שערורייה נוספת, לאחר שחשף כי בעברו השליך אדם ממסוק בעת שחג באוויר. דוטרטה, שלפני שבועות אחדים הודה שהיה מעורב בהריגת פושעים בעת שהיה ראש עיר, איים על גורמים רשמיים בממשל החשודים בשחיתות כי ישליך אותם ממסוק, והדגיש: "עשיתי זאת בעבר, מדוע שלא אעשה זאת שוב?".

"אם אתה מושחת, אני אעלה אותך על מסוק למנילה ואשליך אותך ממנו", אמר דוטרטה במהלך נאומו מול נפגעים של סופת טייפון במדינה. לדבריו, הוא השליך בעברו מכלי הטיס גבר ממוצא סיני החשוד באונס וברצח. טרם התברר היכן ומתי אירעה התקרית, ודוברו, ארנסטו אבלה, העלה את האפשרות כי אירוע כזה לא התרחש במציאות. "פשוט אגיד 'אגדה אורבנית'", אמר.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בביקור ביפן. 27 באוקטובר 2016. AP
"יש לפושעים מזל שלא הייתי במנילה, הייתי יורה בהם". דוטרטה/AP

דוטרטה התייחס בדבריו גם למעצר שישה בני אדם בשבוע שעבר עם יותר מחצי טון של קריסל מת' בבירה מנילה, ואמר: "יש להם מזל שלא הייתי באותו הזמן במנילה. אם הייתי יודע שהיו כל כך הרבה סמים בתוך הבית הייתי הורג אותם בוודאות". דוטרטה לא הותיר מקום לספק והדגיש: "אם אף אחד אחר לא ירה בפושעים אני אעשה זאת" .

מאז תחילת כהונתו מנהל דוטרטה מאבק אלים בסחר ובמשתמשי הסמים במדינתו. עד כה נהרגו אלפי בני אדם במסגרת אותו המאבק, ורבים נוספים נלקחו לבתי הכלא העמוסים עד אפס מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully