וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תוקף את בנט: "מנצל את מצוקת תושבי עמונה להון פוליטי"

1.2.2017 / 17:04

שר הביטחון הגיב לראשי הבית היהודי, שטענו כי איפשר הריסת שטחים חקלאיים במאחז המפונה. "שייעשו חשבון נפש על הבטחות השווא למתיישבים", הגיב לבנט ולשר אריאל. קודם לכן אמר שר החינוך: "לא להקריב את שטחי ארץ ישראל בהתנדבות"

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

במפונים ולא לנצל את מצוקת התושבים להאשמות שווא ויצירת מחלוקות בתוך עם ישראל כדי לנסות ולגרוף רווחים פוליטיים צרים", אמר בתגובה לדברים שאמרו קודם לכן יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ושר החקלאות אורי אריאל. השניים טענו כי ליברמן איפשר הריסת שטחים חקלאיים במאחז.

ההתגוששות בין השרים החלה עם הודעתו של בנט. "אני קורא לראש הממשלה להפעיל את סמכותו בדחיפות אל מול שר הביטחון ולמנוע הריסת שטחים חקלאיים בעמונה. אין הכרח בהריסתם ומדובר בהקרבת שטחים שלא לצורך. הדבר לא מופיע בפסק הדין ואין כל עתירה בעניינם. ביום קשה שבו משפחות נעקרות מביתן בגלל פסיקת בג"ץ, יש לנהוג בזהירות יתרה ולא באכזריות, ולא להקריב את שטחי ארץ ישראל בהתנדבות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פינוי עמונה: המשטרה תעצור את פעילותה עם רדת החשכה; 16 שוטרים נפצעו
"מאה שקל למי שיסרב פקודה": פעילי ימין מפעילים לחץ על הכוחות
מאות התבצרו בבית הכנסת ובבתים בעמונה: "עוד נחזור לכאן"

שר החינוך נפתלי בנט במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"יש לנהוג בזהירות ולא באכזריות". בנט/נועם מושקוביץ

השר אריאל הדגיש כי הדבר לא הכרחי. "תפעל למניעת הריסת שטחים חקלאיים בעמונה", כתב בפנייה לליברמן. הוא דרש משר הביטחון שיורה לאלוף פיקוד המרכז למנוע את הריסת השטחים החקלאיים "בעקבות הכוונה לפעול בניגוד לצו ולהרוס שטחים חקלאיים השייכים לתושבי עמונה. הוראת בג"ץ להרוס את בתי היישוב שיש עליהם צווי הריסה מנהליים, במפורש לא כללה הוראה להרוס את החקלאות. הרס החקלאות יכול להתפרש כהפרת צו שיפוטי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר הביטחון אביגדור ליברמן, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מוטב למי שמאשים לעשות חשבון נפש עם עצמו". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

לאחר ההודעות התקיפות הודיע ליברמן כי בניגוד לדברי בנט, הוא לא הורה על הריסת השטחים החקלאיים בעמונה ולא מתערב בפקודה המבצעית. "מכיוון שתושבי עמונה הגישו השגה בנושא פינוי השטחים החקלאיים ליועץ המשפטי ליהודה ושומרון, הנושא עבר למסלול המשפטי והסוגיה מן הסתם תיפתר בסופו של דבר בבג"ץ", הסביר.

לדברי שר הביטחון, הוא קשוב לצרכי המתנחלים - בניגוד לשרים שתקפו אותו. "כתושב נוקדים לבי נמצא בשעה קשה זו עם תושבי עמונה ואני מצפה מכל נבחרי הציבור, ובמיוחד משרי הממשלה, לא לנצל את מצוקת התושבים כדי לנסות ולגרוף רווחים פוליטיים צרים. מוטב למי שמאשים עכשיו האשמות סרק לעשות חשבון נפש עם עצמו על ההבטחות ותקוות השווא שנטע בלב המתיישבים".

פינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. יותם רונן
"תקוות שווא". פינוי עמונה, היום/יותם רונן

סוגיית השטחים החקלאיים נמצאת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. ליברמן, כמו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרחיקים את עצמם מהנושא כדי שלא יתפסו כאלו שהורו בפועל על הפינוי. מדובר בעימות בין זרמי הימין בנוגע לשאלה איפה לבנות. לדברי ליברמן, יש לבנות בגושי ההתנחלויות.

בחודשים האחרונים ליברמן ובנט נוהגים להתכתש באופן תדיר סביב עניינים הנוגעים להתנחלויות. ליברמן היה ראשון השרים שהצהיר כי אין מנוס מפינוי עמונה וספג ביקורת חריפה מאנשי הבית היהודי. הוא אף תקף את בנט וחברי סיעתו על רקע קידום תכניות החלת ריבונות לפני תיאום עם הממשל האמריקני החדש.

פינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. יותם רונן
מאבק בין זרמי הימין. כוחות הביטחון בעמונה, הבוקר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully