וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 81, ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר שהורשע בשוחד נכנס לכלא

1.2.2017 / 11:35

לאחר שהורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים, יתחיל בר לרצות שלוש שנות מאסר בכלא מעשיהו. כמו כן, יידרש בתשלום קנס של 800 אלף שקלים. עקב גילו המופלג, בית המשפט העליון החליט להפחית בשנתיים וחצי את עונשו של בר

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: בית המשפט העליון קיצר את עונשו של צבי בר לשלוש שנים, דצמבר 2016)

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס היום (רביעי) לכלא מעשיהו ויחל לרצות את המאסר שגזר עליו בית המשפט. בר, שהורשע בקבלת שוחד בסך שני מיליון שקלים מיזמי נדל"ן, זוכה בדצמבר האחרון משני סעיפים ועונשו קוצר מחמש שנות מאסר וחצי לשלוש שנים. כמו כן, הופחת הקנס שהוטל עליו מ-1.5 מיליון שקל ל-800 אלף לאחר שזוכה מהלבנת הון ועבירות מס.

בר, שכיהן כמעט 25 שנים כראש העיר, הורשע בפברואר 2015 בקבלת שוחד מארבעה יזמי נדל"ן שונים בעת כהונתו ובמסגרת חברותו במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2008-2003. תמורת השוחד, פעל בר כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים היזמים. אחד מהיזמים, עמנואל ארביב, הפך לעד מדינה נגד בר. הוא הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט, עשיית פעולה ברכוש אסור והשמטת הכנסות.

עוד בוואלה! NEWS:
פינוי מאחז עמונה: עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה
11 שנים בדיוק אחרי הפינוי האלים: התאריך שבעמונה זוכרים היטב
אזריה בבית הדין: "המשפחה שלי התרסקה, מבקש רחמים"

צבי בר נכנס לכלא מעשיהו,  1 בפברואר 2017. מגד גוזני
"ניצול מחפיר של מעמדו כראש עירייה". בר נכנס לכלא מעשיהו, היום/מגד גוזני

בנימוקי גזר דינו בבית המשפט המחוזי תל אביב ארבעה חודשים לאחר ההרשעה, כתב השופט צבי גורפינקל כי "עיקר החומרה היא בניצול מחפיר של מעמדו של הנאשם כראש עירייה וכראש ועדה מקומית לתכנון ובנייה לצורך הפקת רווחים כספיים. הנאשם התנהל בעיר כאדון באחוזתו וניצל את מעמדו הרם לצורך קבלת שוחד". מנגד, ביקשו עורכי דינו של בר, בן 81, להזכיר כי הוא לא מסוכן לציבור והדגישו את "התנהגותו החיובית ואת הנסיבות האישיות, לרבות גילו המתקדם".

ואכן, על פי עו"ד טל פרג'ון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה גילו של בר שיחק תפקיד מרכזי בהחלטה. "בית המשפט העליון, כמו המחוזי לפניו, קיבל את עמדת המדינה ברוב האישומים ומצא שבר לקח שוחד בהיקף של שני מיליון שקל. בית המשפט עליון הקל במידת מה בעונשו של בר ונהג בו במידת הרחמים בעיקר עקב גילו המופלג", אמר. "אין בכך להפחית מוחמרת מעשיו של בר. המסר שעולה מפסיקת בית המשפט הוא כי יש להילחם מלחמת חורמה בשחיתות השלטונית. רשויות אכיפת החוק ימשיכו להילחם בנגע השחיתות בכל מקום".

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
"אדם עתיר זכויות". בר נכנס למעשיהו, היום/מגד גוזני

בא כוחו של בר, עו"ד נבות תל צור, אמר כי יש לשפוט את בר לכף הזכות גם לאור עברו. "צבי בר הוא אדם עתיר זכויות, ששירת בצה"ל ובמשטרה. רבים מתושבי רמת גן הכירו את פעולותיו בשנים שבהן עמד בראשות העירייה. את העבר המפואר שלו איש לא יכול ליטול ממנו. עם זאת, ולאחר שבית משפט התערב באופן משמעותי מאוד, צבי בר נידון היום לעונש כבד. הוא לא אדם צעיר, הוא לא אדם בריא. אנחנו תקווה שיוכל להתמודד עם חומרת המאסר שהוטל עליו במצבו וגילו".

אחד מעדי האופי שהעידו לטובתו של בר בשלב הטיעונים לעונשו היה שר הביטחון לשעבר שאול מופז. "דמות ייחודית בתחום לוחמת השדה של צה"ל והחינוך בעיר רמתן גן", שיבח מופז את בר, באפריל 2015. "בר הוא חבר לנשק, בן הארץ, לחם עליה ושירת את אזרחיה. הקרב שלו במלחמת ששת הימים ברצועת עזה נלמד עד היום בצה"ל ושירת דורות של קצינים".

כאמור הורשע בר בחמש שנות מאסר וחצי, לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו תשע שנות מאסר, אולם עונשו הומתק בשנתיים וחצי. גם על שלושת יזמי הנדל"ן שהורשעו במתן שוחד והועמדו לדין במסגרת הפרשה - שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי - הוטלו עונשי מאסר של 33, 11 ו-22 חודשי מאסר, בהתאמה, בגין מתן שוחד.

ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
עונשו הומתק בשל גילו. בר נכנס למעשיהו, היום/מגד גוזני
ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
תומכיו של בר מחוץ למעשיהו, היום/מגד גוזני
ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר נכנס לכלא מעשיהו , 1 בפברואר 2017. מגד גוזני
בר ותומכיו מחוץ למעשיהו, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully