וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים פרצו לבית בחולון – ושיתפו פעולה עם עבריין בהעלמת הראיות

יניב חורש ואילן עמוס פרצו לביתו של חמיו של אחד מהם, והוציאו מהכספת עשרות אלפי דולרים, תכשיטים ואקדח – אותו העבירו לעבריין שאותו אבטחו בעת ששימש כסוכן סמוי. "חציית גבול מסוכנת בין לובשי המדים לעבריינים"

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
"יחסי גומלין מסוכנים". משרדי מח"ש/אורי לנץ

שני שוטרים הורשעו אתמול (שני) בעבירות של קשירת קשר לביצוע ופשע ובמעשה של מרמה והפרת אמונים, בגין פריצה לביתו של חמיו של אחד מהם בחולון בחודש ספטמבר 2008. על פי פסק הדין, יניב חורש ואילן עמוס פרצו את סורגי הבית באמצעות קאטר ולקחו מהכספת שהייתה בו 48 אלף דולרים, 6,000 אירו ו-586 לירות שטרלינג, כמו גם אקדח ברטה, תכשיטים ומסמכים.

כל אחד מהשוטרים קיבל 160 אלף שקלים. לאחר מכן, הם קברו חלק מהרכוש הגנוב בחולות שליד ראשון לציון והשליכו את כלי הפריצה לאגם סמוך, ומסרו את האקדח לעבריין בשם טל מזרחי, ששימש כסוכן סמוי של המשטרה, במטרה להפליל סוחרי סמים, ואותו אבטחו השניים באותה התקופה. חורש ועמוס הם שניים שוטרים ותיקים, וביניהם שררו יחסי ידידות.

עוד בוואלה! NEWS:
בת תשע נהרגה בפגע וברח במזרח ירושלים: "אשמת העירייה"
תושבי ת"א חשודים שהבריחו סמי פיצוציות מצ'כיה במסנני מים
היועמ"ש הודיע: תיק החקירה נגד הרצוג ייסגר מחוסר ראיות

הגשת כתב אישום נגד אסי אבוטבול, בית המשפט המחוזי בלוד, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
מח"ש ניהלה חקירה סמויה נגד השניים. בית המשפט המחוזי בלוד/מגד גוזני

מזרחי, שהיה שותף למעשה, פנה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במטרה להפליל את השניים, ובחודש ינואר 2009 נפתחה חקירה סמויה נגד השניים – שניסו לברר מה עלה בגורלו של האקדח הגנוב שהוטמן בחצר ביתו של מזרחי, לאחר שזה דיווח להם כי הוא נעלם. עמוס, ששמע ממזרחי על חקירת מח"ש, עדכן על כך את חורש. בגין מעשים אלה הואשמו השניים בשיבוש מהלכי משפט.

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד, ורדה מרוז, קבעה בפסק הדין שניתן לשוטרים כי "הפרשייה שלפנינו מציגה יחסי גומלין מסוכנים – ואף דמיוניים – בין שוטרים לעבריינים עליהם הם מופקדים". עוד ציינה השופטת מרוז כי החלטתו של מזרחי לפנות נגד שותפיו לא התקבלה בלב קל, וכי הוא חתם על הסכם עד מדינה עם מח"ש, שבמסגרתו הובטח לו כי לא יינקטו נגדו הליכים בגין העבירה שביצע ביחד עם השוטרים, וכן שולמו לו 65 אלף שקלים.

"כלל הציבור מאמין בקיומו של גבול חד וברור בין לובשי המדים, שתפקידם להגן על הציבור, לבין עבריינים שמעשיהם פוגעניים ומקוממים", כתבה השופטת מרוז בהחלטתה. "חציית הגבול של אוכפי החוק לעבר המפרים אותו מטילה עננה כבדה על חוסן הציבור ואמונו ברשויות החוק והאכיפה. יש לקוות כי עניין לנו בעשבים שוטים שאינם מעידים על הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully