וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ראש ארגון לזכויות ערבים חוטף באלימות טלפון מפעיל ימין

30.1.2017 / 22:26

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה ג'עפר פרח, מנהל מרכז לזכויות האזרחים הערבים בישראל, תוקף לכאורה את מאיר דויטש שצילם אותו ביציאה מדיון בוועדת הפנים של הכנסת. עם סיום הדיון קרא פרח לעבר המשנה ליועמ"ש: "אתה הורס רק לערבים"

עריכה: יוסי אלטר

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) על הגברת אכיפה בחוק התכנון והבנייה, וביציאה מהדיון קרא ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא", לזכויות האזרחים הערבים בישראל, לעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ "אתה הורס רק לערבים". בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראית קריאתו של פרח לעבר קמניץ, ולאחר מכן הוא נראה תוקף לכאורה את פעיל תנועת הימין "רגבים" מאיר דויטש שתיעד אותו. מאבטחי הכנסת הפרידו בין השניים.

"כל מי שעוסק בסוגייה יודע שהנפגעים העיקריים מהבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי, אלו התושבים עצמם שסובלים לאחר מכן ממצוקת תשתיות ופיתוח ארוך טווח", אמר דויטש. "ארגונים אינטרסנטיים ומסיתים כדוגמת מוסאוא ואחרים, פועלים כל הזמן להנציח את בעיית הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי במקום לתת לה פתרון, בכך שהם מתייחסים לשמירת החוק כאל המלצה בלבד".

דויטש הוסיף: "שמנכ"ל מוסאוא הביא לידי ביטוי את העבריינות והאלימות במשכן הכנסת. הדבר לא ירתיע אותנו בהמשך פעילותינו". בעקבות האירוע, הוא הגיש תלונה במשטרה נגד פרח.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש הודיע: תיק החקירה נגד הרצוג ייסגר מחוסר ראיות
המדינה מבקשת מבג"ץ לאשר את מתווה עמונה: יאפשר פינוי בדרכי שלום
היועמ"ש ישקול פתיחת התיק נגד השוטר שתועד מכה חייל אתיופי

פעיל לזכויות הערבים ג'עפר פרח תקף פעיל תנועת ימין בכנסת שצילם אותו. ספק 500
הכחיש שתקף את דויטש. פרח כפי שנראה בתיעוד/ספק 500

בתגובה הכחיש פרח כי תקף את דויטש, ומסר כי "במהלך דיון של ועדת הפנים בכנסת, פעיל של אחד מהארגונים שקוראים להרוס בתים של ערבים צילם אותי וביקשתי ממנו שיפסיק והוא המשיך. פניתי למאבטחים של הכנסת וביקשתי שימנעו ממנו לצלם אותי בניגוד לרצוני. אנחנו פועלים להגן על זכותם של אזרחי המדינה הערבים לדיור בניגוד לאלה שפועלים להרוס את יחסי היהודים והערבים. אני לא ראיתי את הסרטון שעליו אתה מדבר ואני מניח שהוא הועבר לידיך מאותו פעיל שצילם כדי לסחוט אנשים כולל חברי כנסת. לא הייתה תקיפה בשום שלב".

הדיון בוועדת הפנים עסק בתיקון 109 בחוק התכנון והבנייה שנועד לטפל באכיפת החוק. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר אמר כי "חזון הממשלה הוא שבעתיד לא נוכל לדעת לאיזה מגזר יישוב שייך על פי התשתיות. אנחנו רוצים לשבור את המשוואה שיישוב ערבי שווה כאוס תכנוני ומערב פרוע".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) התפרץ לדברים אלו, ואמר: "מה זה מערב פרוע? מי השריף?". גרונר השיב: "אנחנו משקיעים הרבה מאד כספים במימוש החזון. הוקצו תקציבים לסבסוד פיתוח ולהקמת מבני ציבור. מרכיב הכרחי בהגשמת החזון הזה היא אכיפת חוק וסדר. לא משנה כמה נשקיע, אם ההפקרות באכיפה תימשך, תוכניות לא יצאו לפועל והתקציבים ירדו לטמיון".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הוסיף כי "חייבים להסדיר תוכניות מתאר, ומי שיחרוג מהכללים, צריך לטפל בזה. אני מבקש להעביר לוועדה את כל הנתונים – מהן תוכניות המתאר המאושרות מול היקף הבעיה. רוב העבירות שבוצעו עד 2014 לא יטופלו כל עוד הן לא סותרות תוכניות מתאר. אם זה לא מתבצע, תפנו אליי. חוק זה חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully