וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ לא ישלול "לפי שעה" מימון מארגונים המכירים בפלסטין

28.1.2017 / 2:11

לפי ה"ניו יורק טיימס" אמור היה הנשיא האמריקני לבחון מחדש את מעורבות ארצו בארגונים בינלאומיים, ובין היתר לבטל העברת כספים לארגונים המנוגדים למדיניות ארצות הברית. גורם בכיר בממשל מסר כי הדבר לא ייצא לפועל בזמן הקרוב

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

(בווידאו: טראמפ חותם על צו המורה על נסיגה מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא יחתום "לפי שעה" על הצווים הנשיאותיים הנוגעים להפחתת המעורבות של ארצו באו"ם - כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס. הידיעה מגיעה אחרי שביום רביעי דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הממשל ניסח צווים נשיאותיים, שהיו מיועדים לבחון מחדש את המעורבות של ארצות הברית בעולם.

עוד דווח אז כי הצו הראשון יישא את הכותרת "בחינה והפחתה של המימון האמריקני לארגונים בינלאומיים", ויבקש לשלול את המימון האמריקני לכל סוכנות או ארגון בינלאומי המקיים אחד מהתנאים הבאים: מעניק לרשות הפלסטינית או לאש"ף מעמד של חברה מלאה, תומך בתכניות המממנות הפלות, או מבצע פעולות העוקפות את הסנקציות על קוריאה הצפונית. תנאי נוסף הוא "הפסקת מימון לגופים הנשלטים או מושפעים על ידי מדינה התומכת בטרור", או אשר מפרה באופן שיטתי זכויות אדם. נוסח הצו שפורסם בעיתון קרא גם להפחתה של 40% מהמימון האמריקני לארגונים בינלאומיים.

הצו היה אמור עוד להורות על הקמת ועדה שתבחן את המעורבות הבינלאומית באותם ארגונים, כמו בית הדין הפלילי הבינלאומי, כוחות בינלאומיים של האו"ם, וכן סיוע למדינות "המתנגדות למדיניות של ארצות הברית".

לקריאה נוספת:
טראמפ הטיל מגבלות על הכניסה לארה"ב: "נשאיר קיצונים אסלאמיים בחוץ"
טראמפ בפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה: "100% בעד נאט"ו"
אחרי 200 שנות השפלה: במקסיקו מסרבים להיכנע לשכנה השחצנית מצפון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במשרד לביטחון הפנים, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
לוקח את הזמן? טראמפ/רויטרס

הלילה מסר לרויטרס גורם בממשל כי "אנחנו נותרים מחויבים לתמוך בעבודה המועילה אשר מתבצעת בארגונים הללו, ומצפים להמשיך ולתמוך בהם". לדברי הגורם, "אמנם אין שום צו שצפוי בנושא כרגע, אך הנשיא והממשל מתכוונים לדבוק באינטרס של העם האמריקאי ומשלם המיסים האמריקאי".

בשבועות האחרונים, מאז שמועצת הביטחון של האו"ם קיבלה את החלטה 2334 נגד ההתנחלויות, ניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו קמפיין פומבי נגד ההחלטה והצהיר כי הוא מתכוון לעבוד עם ממשל טראמפ על צעדים כלפי האו"ם וסוכנויותיו השונות. ישראל הקפיאה מוקדם יותר החודש העברה של כשישה מיליון דולרים לתקציב האו"ם במחאה על ההחלטה, לקיזוז ההוצאות של סוכנויות שונות של האו"ם הפועלות בנושא הפלסטיני.

הצו השני, שקורא "להקפיא אמנות בינלאומיות חדשות", ביקש לבחון את כל האמנות הבינלאומיות הנוכחיות והעתידיות שארצות הברית חברה בהן. לפי הצו, יימסרו לנשיא המלצות על אילו אמנות יש לנהל משא ומתן מחודש ואילו אמנות לעזוב. אחד מן ההסכמים שעולים בהקשר הזה הוא הסכם פריז בנוגע לשינויי האקלים. בתחילת השבוע הודיע טראמפ כי ייסוג מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית, ה-TPP, וינהל משא ומתן מחודש על הסכם הסחר של צפון אמריקה, NAFTA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully