וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל גל ההגירה: אוכלוסיית גרמניה גדלה לשיא של כל הזמנים

פתיחת שערי המדינה למיליון מהגרים הביאה לגידול חד באוכלוסייה, שעתה מונה 82.8 מיליון אישظ הממשלה צפויה להקצות כ-30 מיליארד דולר לשילובם של מבקשי המקלט במדינה

פליטים בגבול הונגריה, מחכים להיכנס לגרמניה. ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים ממתינים בגבול גרמניה/רויטרס

אוכלוסיית גרמניה גדלה בשנה החולפת ב-600 אלף בני אדם, ועומדת על 82.8 מיליון איש – כך פרסמה היום (שישי) לשכת הסטטיסטיקה הגרמנית. הגידול החד נגרם בעקבות גל המהגרים שהגיעו למדינה. מדובר בשיא בכמות האוכלוסייה הגרמנית, כאשר הקודם נרשם בשנת 2002, אז היו 82.5 תושבים בגרמניה. למרות התמותה הגבוהה ב-2016, מספר הלידות עלה גם כן ונע בין 150 ל-190 אלף. מאז שנת 1972, מספר המתים עלה על מספר הנולדים, בהפרש של כחמישה מיליון אנשים.

יותר ממיליון בני אדם היגרו בשנתיים האחרונות לגרמניה בעקבות המלחמות במזרח התיכון ואפריקה. אלו נמשכו למדינה המערבית בשל פתיחת שעריה למהגרים, הכלכלה החזקה וחוקיה הליברלים. מאז משבר האירו, גרמניה משכה אליה גם מהגרים ממדינות אירופאיות אחרות כמו יוון וספרד, שהיו נתונות בקשיים כלכליים. תמיכת המדינה בפליטים עלה גם היא בשנים האחרונות. ב-2016 ו-2017 הממשלה עתידה להקצות כ-30 מיליארד דולרים לשילוב מבקשי המקלט שקיבלה המדינה.

חישוב ההגירה התבסס על נתוני משרדי רישום. מבקשי מקלט שוכנו תחילה במרכזי קליטה, ולרוב נרשמים רק בשלב מאוחר יותר. מדיניות גרמנית לעידוד ילודה על ידי ממשלות בשנים האחרונות סייעה להעלות את שיעור הילודה, שעדיין נמוך משיעור המוות.

עוד בוואלה! NEWS:
"היה איש חסד גדול": באריאל המומים ממות נהג האוטובוס בתאונה
"האופוזיציה האמיתית בישראל היא אני, דרוקר ואלדד יניב". אהוד ברק יורה
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully