וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בסוריה: ישראל תקלוט מאה ילדים יתומים שיקבלו מעמד תושב

25.1.2017 / 22:04

השר דרעי החליט לקבל את המתווה לקליטת הילדים, פליטי הקרבות. לפי התכנית, מאה הילדים יקבלו מעמד תושב ארעי, ולאחר ארבע שנים הוא יהפוך למעמד של תושב קבע. הם ישוכנו בפנימיות ובמשפחות אומנה במגזר הערבי

כוחות הצלה מחלצים ילדים מההריסות לאחר תקיפה אווירית במחוז אידליב שבסוריה בזמן הפסקת האש שסוכמה בין רוסיה וארה"ב. 16 בספטמבר 2016. רויטרס
ילדים סורים מחולצים מהעיר המופגזת אידליב/רויטרס

שר הפנים אריה דרעי החליט באישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את המתווה לקליטתם של מאה ילדים יתומים, פליטים מהקרבות בסוריה. לפי התכנית, שעליה דווח אמש (רביעי) לראשונה בחדשות 10, הילדים יקבלו תחילה מעמד של תושב ארעי, ולאחר ארבע שנים הוא יהפוך למעמד של תושב קבע.

במסגרת המתווה ישוכנו הילדים בפנימיות ובמשפחות אומנה מהמגזר הערבי. לאחר מכן יועברו למוסדות של משרד החינוך. בהמשך, אם יימצאו קרוביהם מדרגה ראשונה, ייתכן שישראל תפעל להביא גם אותם ולהעניק להם מעמד תושב ארעי.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), התייחס לקבלת ההחלטה ואמר: "גם אם יכולתנו להשפיע על הנעשה בסוריה מוגבלת, בוודאי כעם שיצא מצולק מההיסטוריה ונפגע קשות מאדישותם של אחרים, נוכל לעשות יותר במישור ההומניטרי. זוהי החלטה ראויה, טובה וצודקת של הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם פלסטיני בכיר: טראמפ עצר את הסיוע שהבטיח אובמה ביומו האחרון
כך מצאו את עצמם הח"כים מישראל בתדרוך העיתונאים בבית הלבן
בקנברה לוחצים על נתניהו: "מצפים לביקורו הראשון כאן כמתוכנן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully