וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מצאו את עצמם הח"כים מישראל בתדרוך העיתונאים בבית הלבן

עמרי נחמיאס וטל שלו

25.1.2017 / 8:43

שמותיהם של חברי הכנסת יהודה גליק, שרן השכל ועליזה לביא הוזכרו בתדרוך הכתבים של דובר הבית הלבן החדש של טראמפ. זאת, לאחר שכתב מגזין נוצרי-אוונגליסטי הזכיר את דאגתם מתקציבים שמפנה ארה"ב לסוכנות האו"ם לנושא הפליטים הפלסטינים. צפו

מתוך ערוץ היוטיוב של יהודה גליק

עם חילופי הממשל בין הנשיא ה-44 והנשיא ה-45, הבהיר דובר הבית הלבן הנכנס, שון ספייסר, כי מעתה ינהיג מדיניות חדשה, במסגרתה ייתן עדיפות לכלי תקשורת פחות מוכרים ויעניק להם הזדמנות לשאול שאלות בתדריך היומי לעיתונות. בין היתר הבטיח ספייסר כי יאפשר גם כמה שאלות מדי שבוע לעיתונאים שאינם נמצאים בוושינגטון, ויוכלו לשאול שאלות באמצעות הסקייפ.

בשני התדרוכים שקיים עד כה לעיתונאים, ספייסר יישם את שהבטיח. אתמול (שלישי) החליט לתת את זכות הדיבור לאנתוני הרפר, הכותב במגזין נוצרי בשם InterMountain. ספייסר, שעד לאותה נקודה השיב בעיקר על שאלות בנוגע לצווים הנשיאותיים עליהם חתם טראמפ בבוקר, ועל טענותיו של הנשיא לגבי מיליוני אנשים שהצביעו בבחירות בניגוד לחוק, הופתע משאלתו של הרפר, שעסקה בבתי הספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לנושא הפליטים הפלסטינים, המשמשים ילדים פלסטינים.

"מנהיגי ישראל בכנסת מודאגים בנוגע לשימוש הלא ראוי של כספי משלם המסים האמריקני, שהולכים לבתי ספר של האו"ם, שבתוכם מסיתים ילדים לאלימות נגד היהודים", אמר הרפר. "איך לדעתך הנשיא טראמפ יגיב לאותם מנהיגים, חברי הכנסת שרן השכל, יהודה גליק ועליזה לביא? החששות שלהם מאוד רציניים".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות נתניהו: אחרי האיום בתביעה, אמסלם מתנצל בפני מילצ'ן
כסף לחומה בגבול מקסיקו: טראמפ מתחיל לפעול נגד המהגרים
הנתונים נחשפים: אלו בתי החולים המזוהמים בישראל

שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
"לנשיא יש כבוד לכספי המסים". ספייסר, במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן, השבוע/AP

דובר הבית הלבן השיב בקצרה: "אני חושב שיש לנשיא כבוד גדול לשימוש שנעשה בכספי המסים, אבל אנחנו צריכים שגרירה לאו"ם, שר חוץ, אלו הרבה דברים שצריכים לקרות ומתעכבים כרגע".

הרפר, שביקר בישראל כמה פעמים בעבר, נכח ביולי האחרון בתדרוך לכתבים הזרים שארגן גליק יחד עם המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, תחת הכותרת "הניצול לרעה של אונר"א בכספים שמגיעים לארגון". הרפר הוא כתב של ירחון נוצרי המופץ חינם בכמה מדינות במערב ארצות הברית, המופיע גם בגרסה מקוונת. קהל הקוראים של הירחון הוא אוונגליסטי, ומרבית תכניו נוגעים בתנ"ך, ישו וסוגיות נוספות בנצרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גליק נאם בפני העיתונאים שהגיעו לתדרוך המרכז למחקר מדיניות המזרח התיכון ביולי האחרון, לצד יו"ר המרכז ד"ר דוד בדין, ואילו לביא אירחה החודש אירוע דומה בכנסת בשיתוף המרכז שבו הוצג מחקר על ההסתה נגד ישראל בספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א. השכל, שהתראיינה להרפר בנושא וקראה להפסיק את המימון האמריקני לארגון, אמרה כי העלתה את הנושא גם בפגישות עם אנשי הממשל החדש במהלך ביקורה בוושינגטון בסוף השבוע האחרון, לרגל השבעתו של הנשיא דונלד טראמפ.

גליק, שהשתתף יחד עם השכל באירועי ההשבעה החגיגיים בעיר, כאורחיהם של ארגון נוצרי אוונגליסטי, אמר כי הוא קורא לממשל להתנות את התרומות לאונר"א בכך שהארגון יערוך רפורמה בתכנית הלימודים הנלמדת בבתי הספר שהוא מפעיל, "כך שהם יתחילו לחנך לדו-קיום ולשלום ולא לשנאה ולשפיכות דמים אינסופית".

ילדים פלסטיניים שנותרו ללא קורת גג מטופלים על ידי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א), אוגוסט 2014. רויטרס
"שיחנכו לשלום ולא לשפיכות דמים". ילדים פלסטינים בבית ספר של אונר"א/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully