וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אורה על חקירה מקיפה בנוגע לזיוף הצבעות בבחירות"

הנשיא הנכנס הכריז בחשבון הטוויטר שלו כי ייבחנו טענות בנוגע למצביעים "שרשומים בשתי מדינות, ואפילו כאלה שרשומים בפנקס הבוחרים אבל מתים". כמו כן, הוא שב וטען כי "מצביעים לא חוקיים" הטו את תוצאות הבחירות, שבהן ניצח

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (רביעי) כי יורה על פתיחת "חקירה מקיפה" בנוגע לטענות לזיוף קולות במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, שבסיומה הביס את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. לדבריו, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, ייבחנו מצביעים "שרשומים בשתי מדינות, כאלה לא חוקיים, ואפילו כאלה שרשומים בפנקס הבוחרים אבל מתים (רבים מהם כבר זמן רב)".

לדברי טראמפ, שנכס לתפקידו באופן רשמי רק ביום שישי האחרון, "תלוי בתוצאות, נחזק את הליכי ההצבעה שלנו!". טראמפ ואנשי המטה שלו טענו לא פעם במהלך מערכת הבחירות ולאחר סיומה כי נרשמו זיופים רבים בהצבעה, ובעיקר כיוונו את האש אל "שלושה עד חמישה מיליון מצביעים לא חוקיים", בהתייחסות למהגרים לא מתועדים שהצביעו לכאורה בבחירות לנשיאות. עם זאת, מטה טראמפ לא הגיש תלונה רשמית לבחינת הטענות ולחקירת התוצאות.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלות, תאגידי ענק - והחומה בגבול: האם כך תשוב אמריקה לגדולתה?
מיישם הבטחות: טראמפ מוציא לפועל שלושה צעדים למניעת הגירה לא חוקית
"טראמפ ביקש מראש ה-FBI החוקר את קשריו לרוסיה - הישאר בתפקיד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ בבית הלבן, השבוע/רויטרס

אתמול חזר טראמפ על טענותיו כי הקולות הלא חוקיים לכאורה הובילו לניצחונה של הילרי קלינטון בסך הקולות הכללי. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, הנשיא אמר במהלך פגישה עם הנהגת בית הנבחרים כי היה מנצח גם בסך הקולות הארצי, ולא רק במספר האלקטורים, "אלמלא שלושה עד חמישה מיליון איש שהצביעו בצורה לא חוקית". לטענותיו אין שום אישור מצד גורמים רשמיים.

טראמפ, שניצח במניין האלקטורים 304 מול 227, קיבל 2.8 מיליון קולות פחות מיריבתו הדמוקרטית. זו הפעם החמישית בהיסטוריה שבה נשיא מנצח במניין האלקטורים על אף שקיבל פחות קולות מיריבו. מצב זה התרחש שלוש פעמים במאה ה-19, ופעם נוספת בשנת 2000, אז ניצח ג'ורג' בוש הבן את המועמד הדמוקרטי אל גור.

מאז שניצח בבחירות ב-8 בנובמבר, התייחס טראמפ כמה פעמים לסוגיה. הוא כתב בטוויטר כי אם סך הקולות הכללי היה זה שקובע את זהות המנצח, היה מנהל קמפיין שונה לחלוטין, ומשקיע יותר זמן ומשאבים במדינות כמו ניו יורק וקליפורניה, השוות יחד 84 אלקטורים ומזוהות עם המפלגה הדמוקרטית. הוא גם העלה בעבר את הטענה שלפיה למעשה ניצח בסך הקולות. ב-27 בנובמבר צייץ: "בנוסף לכך שניצחתי ניצחון מוחץ בחבר האלקטורים, ניצחתי גם בסך הקולות אם מפחיתים את מיליוני האנשים שהצביעו באופן לא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully