וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ ביקש מראש ה-FBI החוקר את קשריו לרוסיה - הישאר בתפקיד"

הניו יורק טיימס דווח כי נשיא ארה"ב מעוניין שג'יימס קומי ימשיך בתפקידו, במקביל לחקירת הבולשת וסוכנויות מודיעין אחרות את היחסים בין מקורביו למוסקבה. במהלך הקמפיין, זעם טראמפ על קומי כי לא העמיד לדין את קלינטון

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) ג'יימס קומי התבקש בידי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ להמשיך בתפקידו - כך דיווחו היום (שלישי) גורמים המעורים בפרטים ל"ניו יורק טיימס". ההחלטה להשאיר את קומי בתפקידו תאפשר לטראמפ לחסוך מאבק נוסף לאישור מינוי מטעמו. עם זאת, קומי נמצא במרכזן של כמה חקירות נגד מקורבי טראמפ, שנועדו לבדוק בעיקר את קשריהם לממשל הרוסי.

אתמול דווח כי ה-FBI וסוכנויות מודיעין אחרות בוחנות תשדורות בין היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין לבין גורמים רוסיים, בראשם שגריר רוסיה בארצות הברית. במרכז החקירה סדרת שיחות טלפון שערך פלין עם סרגיי קיסליאק ב-29 בדצמבר. באותו היום ממשל ברק אובמה הודיע על הטלת סנקציות נגד רוסיה בתגובה למתקפת הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית.

ראש ה-FBI ג'יימס קומי, מרץ 2015. AP
הותקף גם על ידי הדמוקרטים. קומי/AP

במהלך קמפיין הבחירות, תקף טראמפ את קומי בשל החלטת ה-FBI שלא להמליץ על העמדתה לדין של יריבתו הילרי קלינטון בשל פרשת המיילים. עם זאת, ימים ספורים לפני הבחירות, הודיע קומי על פתיחת החקירה מחדש, מה שפגע במועמדת הדמוקרטית. כעבור כמה ימים נסגר התיק שוב, מה שעורר תהיות מדוע היה צריך ראש ה-FBI לחשוף זאת במועד כה רגיש.

קומי, רפובליקני בעברו, מונה על ידי הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה ב-2013, לתקופה של עשר שנים. עם זאת, התנהלותו סביב חקירת קלינטון פגעה במעמדו ודמוקרטים רבים קראו להדיחו בעקבות הודעתו על פתיחת החקירה מחדש. בנוסף לכך, המפקח הכללי במשרד המשפטים הודיע כי יחקור את התנהלותו ואת התנהלות ה-FBI בכל הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully